Tersane artık çalışacak

VEHBİ KOÇ BASINLA KAHVALTIDA BULUŞTU AK Parti Trabzon Milletvekili adayı ve Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Vehbi Koç dün sabah kahvaltıda b...

VEHBİ KOÇ BASINLA KAHVALTIDA BULUŞTU

AK Parti Trabzon Milletvekili adayı ve Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Vehbi Koç dün sabah kahvaltıda basınla bir araya geldi. Türkiye ve Trabzon’la ilgili görüş ve düşüncelelerini anlatan Koç basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. günebakış gazetesi imtiyaz sahibi Ali Öztürk, atıl durumdaki Sürmene Tersanesi’nin geleceğini sordu.

ÖZTÜRK “TERSANEYE GÜVENMİYORUZ” DEDİ

Öztürk, “Trabzon kamuoyu tersaneyi tahsis yöntemiyle alan firmanın taahhütlerini yerine getirimediğine, tersanenin atıl vaziyetten kurtulamayacağına inandığından 250 dönüm alanın geri alınmasını istiyor. Siz ise tersanenin önümüzdeki süreçte işlerlik kazanacağını söylüyorsunuz. Şehrin ümitsizliğini ümide çevirdiniz. Şayet bu gerçekleşmezse ne olacak?” sorusunu yöneltti.

KOÇ KEFALET BEYAN ETTİ

Vehbi Koç, basın toplantısında elini Öztürk’e uzatarak “Uzat elini bu Trabzon’un önünde bir taahhütnamedir. Ben o firmaya kefil oluyorum. Kesinlikle tersane işlerlik kazanacak. Türkiye 100 yeni gemi yapımı projesini onayladı. Bunların bir kısmı Sürmene Tersanesinde yapılacak. Trabzon bundan emin olsun.” dedi. Of Belediye Başkanı Salim Sarıalioğlu da kefaletini belirtti. AK Parti Trabzon Milletvekili Adayı Vehbi Koç, basın dünyasının önde gelen mensuplarıyla Zorlu Grand Otelde bir araya geldi. Basın toplantısına Of Belediye Başkanı Salim Salih Sarıalioğlu ve AK Parti Of İlçe Başkanı Hakan Terzioğlu da katıldı. Koç, toplantıda basın mensuplarından gelen soruları yanıtlayarak şehrin sorunları ve yatırımlarla ilgili açıklamalarda bulundu.

ECEVİTİN HAYALİ GERÇEKLEŞTİ!

AK Parti’nin 24 Haziran seçimlerinde geçmiş seçimlerde Trabzon’a sunulan vaatlerin bu seçimde olmaması üzerine yöneltilen bir soruya cevap veren Koç, “Trabzon sıradan bir yer değil. Trabzon ile ilgili yatırımları konuşurken, arazileri ve sahaya dokunan yapıları konuşurken çok dikkatli olmak gerekiyor. Trabzon’un siluetine baktığımızda rahmetli Bülent Ecevit sağ olsaydı onun bir hayali gerçekleşmiş olacaktı. Trabzon Merkez hariç her yer köy kent oldu. İkisi karıştı. Köylerde 5 katlı, 6 katlı binalar var. Görselliğe negatif katkı sağlayan yapılar. Hiç bu arkadaşa o 6 katlı binayı niye yaptın diye soran olmuş mu? Bu refleks. Geleceğe dönük korumak için koruma reflekslerini artırır. Akrabanın çocukları, kardeşler. O araziler eksilmesin diye 5 kardeş, 6 kardeş toplanıyor 150 metrekareye yapıyor. Tarım arazisini koruyor. Biz 50 sene sonra Türkiye’nin en kıymetli iki ürünü olan çay ve fındığımızı büyük oranda kaybetmiş olacağız. Çünkü yapılan her yapı ya çay bahçesine konuluyor ya da fındık bahçesine koyuluyor. Gelecek adına şekillendirecek olan biziz. İhtiyaçlarımız neyse ona göre yapılaşma oluyor. Trabzon büyükşehir olduktan sonra bunu Türkiye Cumhuriyeti’nin bireyi olarak söylüyorum. Dünyayı bilen, mukayese yapma yeteneği olan biri olarak söylüyorum. Nüfusum ciddi manada her sene 1 milyon artıyor. Topraklarım bir karış artmıyor. Çok büyük araziye sahip değiliz. Türkiye’nin bütün şehirlerinin büyükşehir olması lazım. İl bazında her tarafın planlanması lazım. Tarım alanlarının, sanayi alanlarının, ticaret alanlarının, eğitim alanlarının, ibadet alanlarının belli olması lazım. çok toprağım yok, az toprağım var. Bunu en rasyonel şekilde Türkiye’nin 100,150 milyona çıkacağını hesaplayarak bu tedbirleri almak zorundayım. Keyfi işlerin değil, kalıcı ve mantıklı şeylerin yapılması lazım.” dedi.

TRABZON 4 MERKEZDEN BİRİ OLACAK

Trabzon’a kalıcı ve mantıkla yatırımların yapılması gerektiğini altına çizen Koç, “Kalıcı ve mantıklı olan şeylerin yapılması lazım. Trabzon’un bu anlamda nefes alması için yapılması gereken şeyler var. Bizim çok büyük alanlarımız yok. Yani bacalı sanayi kurma alanımız yok. Bacasız sanayiyi ihtiyacımız var. Bu işi Cumhurbaşkanımızda, Trabzon halkı iyi gördü. Cumhurbaşkanımız Trabzon’u geçtiğimiz günlerde 4 merkezden biri olarak açıkladı. 4 merkezde Türkiye’de geleceği yüksek teknoloji noktasında, stratejik olan ve çok kıymetli olan endüstri kolu Türkiye’nin 4 merkezinde yapılacak. Bunlardan biri de Trabzon. Bu bir güven meselesi. Cumhurbaşkanımız Trabzon’a güvendi. 3 milyon metre kare bir alan. Bu alan tam kapasiteye ulaştığı zaman bunun yan sanayiye de çok ciddi etkisi olacak. Trabzon bu anlamda ileri teknoloji merkezi olacak. Trabzon aynı zamanda bir üniversite şehri olması lazım. KTÜ’nün bu anlamda ciddi bir geçmişi var. Yakında kurulacak olan ikinci üniversiteyle beraber Trabzon’un geleceği adına çok şey üretilecek. Stratejik askeri projeler bu bölgede gerçekleştirilecek. Benim her zaman bir dileğim vardır. Derim ki Allah’ım sen Trabzon’a Nobel insanı yetişmesine vesile ol. Bu potansiyele sahibiz. Eğer bir bölgede üniversite ve iş dünyası o bölgenin meselelerine tarafsa orada mutlak surette pozitif gelişmeler oluyor.

Şu anda istihdam sağlama adına ikinci devlet üniversitesi, şehir hastanesi, Arsin yatırım adası ve Sürmene Çamburnu’ndaki tersane bölgesi.” Dedi.

GÜNEY ÇEVRE YOLU MUTLAKA YAPILMALI

Trabzon ulaşımı açısından en çok merak edilen konu olan Güney Çevre Yolu ile ilgili açıklamada bulunan Koç, “Karadeniz’in yüzyıllardır kuzey-güney aksında ulaşım hemen hemen yoktu. Zigana geçidini hepiniz bilirsiniz. Sanki onlar dünyanın farklı bir yerinde biz ayrı bir coğrafyadaymışız gibiydi. Şimdi yollar yapıldı. Bir saat sonra şimdi orada olabiliyoruz. Bu dört tane aks Ovit, Zigana, Giresun ve Ordudaki ana arterler üzerinden Doğu Karadeniz Bölgesi İç Anadolu’ya, Güneydoğu Anadolu’ya bağlanmış olacak. 35 vilayete direk akış var. Bu vilayetlerden gidiş ve geliş transferler başlayacaktır. Bunun meyvesini göreceğiz. Şuanda doğu –batı ekseninde eksikliğimiz var. Tek aksımız Sahil yolu. Birkaç yıl sonra burada da sorunlar yaşanacak. Yakın zamanda ihtiyaçları karşılamayacak. Bu nedenle Güney Çevre Yolu mutlaka yapılmalıdır. Anadolu coğrafyasının hemen hemen tüm kentlerinde 360 derece her yere yol bulabilirsiniz. Trabzon’un coğrafyası ulaşıma müsait değil. Artık Samsundan Hopa’ya kadar ışıklarınız yanmasa bile rahat bir şekilde gidebilirsiniz. Doğu Karadeniz Bölgesi tek bir şehir gibi gözüküyor. Buralara yapılacak olan makro projeler birbirine entegre olarak yapılmak zorunda. İşe bu gözle bakmak zorundayız. Yeşil yol projesiyle de yayla turizmine büyük katkı sağlanacaktır. Trabzon Havalimanı gündemde. Cumhurbaşkanımız da bu konuyu biliyor. O pistin denize aktarılıp alanın kamuya kazandırılması gerek. Ben tüccar gözüyle bakıyorum bedava iş. O arazinin değeri orada elde edeceği gelirle yeni havalimanını çok rahat yapabilir. Ama Türkiye’nin 81 vilayetinde bu tip ciddi projeler yürütülüyor.” ifadelerini kullandı.

NOSTALJİK GEMİ ULAŞIMI OLABİLİR

Gemi ulaşımının nostaljik olarak yapılabileceğini belirten Koç, “Biz çok kolay yok ediyoruz. Arşiv kültürümüz yok. Ege – Akdeniz – Karadeniz gemilerimiz vardı. Trabzon’da düzenli hat yaparlardı. Çocukluğumda bir kere İstanbul’a seyahatim oldu. Amcamlarda o gemiyle gelirlerdi. Üniversite talebesi olunca stajımı da gemide yaptım. Ben denizciyim, kaptan değil armatörüm. Aynı zamanda işletmeciyim. Bu hesap kitap işi. Sosyal bir devlet anlayışıyla biz Atatürk’ü anlayamazsak bugünleri anlayamayız. Bu devlet kurulduğunda yüzde 60 70’i sakat, hasta, yaşlı veya çocuk. Elinde 1-2 milyon çalıştırabileceği istihdam edebileceği insan sayısı son derece az. Atatürk, buna rağmen sosyal devlet anlayışıyla insanı bir yerden bir yere ulaştırmak, mal ve hizmeti ulaştırmak için yapılacak ilk şeyi yaptı. Demiryollarını yaptı. Biliyorsunuz onun döneminde yapılan demiryolları sayısına biz yeni yeni ulaşıyoruz. Bugünün imkânlarının bu kadar çok olmasına rağmen bunu da engelleyecek başka sebepler vardı. Yürütmeyi durdurma gibi bir hastalık vardı. Karar zarar hesabı yoktu Hiçbir şey tesadüf durmuyor. Bunun mutlak suretle arkasında ciddi sebep var. Atatürk, Türkiye’yi bölgeleri demir yoluyla birbirine bağladı. Bizim sahillerde bu imkân olmadığı için bunu da deniz yoluyla bağladı. Orada kar- zarar hesabı yok. O günün şartlarında talep çok olduğu için maliyeti karşılıyor. Bundan sonrası nostalji olabilir. Doğu ekspresi, Kars ekspresi gibi nostaljik talepler olabilir. Benzer şeyler yapılabilir. Buna biraz da özel sektörün iş dünyasının katkı vermesi lazım. Bunun geçmişi var. Hepsi sağlayabilir. Toplumsal bilinç toplumsal kültür böyle olur” diye konuştu.

DİP DALGASI SÖYLEMLERİNE CEVAP VERDİ

Koç, son günlerde sıkça dile getirilen dip dalgası söylemlerine cevap vererek, “Seçime 2 gün kaldı. 1 aşkın zamandır Türkiye odaklandı. Seçim arifesinin en büyük özelliği her şeyin konuşulduğu, fırsat bu fırsat deyip yerel yönetimlerden daha fazla hizmet almak için uğraşıldığı, bireysel taleplerin olduğu bir durum. Böyle dip dalga falan yok. Hiç zerre kadar aklı başında olan insan ne bu lafı söyler, ne de Sayın Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce gibi bir devlet memuruna çok basit bir konudan dolayı ağza alınmayacak küfürler. Eğer benim milletim, tüm bu olup bitenlerden sonra İktidara geldikten sonra PKK’nın kuzeni HDP’ye yardımcı yapacağını açık açık söyleyen, Türk sanatçısını, askerine hakaret ettiler. Adam hızını alamadı dün devletin memuruna küfretti yetmedi paşanın apoletlerine gitti. Olsa olsa Tsunami olur AK Parti hepsini alır götürür.” şeklinde konuştu.

ÇÖP SORUNU 40 YILLIĞINA ÇÖZÜLECEK

Araklı’da sorunlara neden olan çöp tesisi meselesini de değerlendiren Koç, “Karadeniz’in coğrafi yapısında sıkıntılar var. Ben Sürmene’de ki çöp havzasını gezdim gördüm. Bunları Orhan Başkanımla paylaştım, bilgi aldım. Oranın kapasite olarak 5-6 aylık rezervi kaldı. Trabzon Modern Teknoloji ile çevreye zarar vermeden, kokusuyla havayı kirletmeden, suyu kirletmeden olduğu yerde bertaraf edeceği çöp alanı. En modern şekilde Trabzon önümüzdeki 30 – 40 yıllık sorunu çözmek için her türlü hazırlığı yaptı. Trabzon’da bu çöp yeri gelir Araklı’da, yeri gelir Sürmene’de olur. Uygun tesis yeri nerdeyse oraya yapılır. Çöpü toplamak ayrı, bertaraf etmek ayrı. Günde 3 kere gelip evinizin önünden çöpünüzü alabilirler. Bunu nasıl bertaraf edeceksiniz. İstanbul 20 milyonluk çöpü bertaraf ediyorsa, Trabzon için de yapılabilecek çözüm vardır. Adı çöp olunca dikkatini çekiyor.” sözlerini kaydetti.

100 GEMİ PROJESİNDEN TRABZON DA FAYDALANACAK

Sürmene’deki Başaran Gemicilikten övgü dolu sözlerle bahseden Koç, “Ben hayatımda hiçbir tersanede bu kadar yoğun bir çalışma göremedim. Bu sene yılın iş adamı ödülünü alabileceklerini düşünüyorum. Siparişlerin nereden geldiğini sordum. Yurt dışından da yurt içinden de gelen siparişler var. Tersanede bir karış boş yer yok. 4 dörtlük balıkçı teknesi yapılıyor. 9, 10 milyon maliyeti olan teknelerden bahsediyoruz. Geminin tüm imalatı orada var soğuk hava ve benzeri teşkilatlarında olduğu ortamlar da var. Bu ciddi bir teknoloji. Bu malzemeyi toplamak, muhafaza etmek, geminin üzerine bunun uygulamasını yapmak ondan sonra standartlarını yapıp bunu hizmete almak kolay bir iş değil. Arkadaşımız bunu orada başardı ama takdir edilmeyip bilinmiyor. Geri kalan yan tarafında ki alan gemi imalatı. Şu anda orayı yapıyorlar. İlk imalat olarak kendileri için Marmara’da kullanmak için feribot yapıyorlar. AK Parti’nin seçim beyannamesinde yer alan 100 gemi projesi var. Bunun lansmanını daha önce Ankara’da yaptık. Bu tüccarla devletin bir arada yürüteceği bir proje. süresi uzun olan bir proje. Rakam olarak ilk etapta 100 gemi olarak belirledik. Sayın Cumhurbaşkanımız siz burada bu gemileri imal ederken mevcut yeni gibi olan gemilerde eskiyecek, biz bu teşvik kapısını açık tutalım, ihtiyaç oldukça kesintisiz şekilde yapalım dedi. Bu projeyle Türkiye’nin tüm tersanelerine katkı vermeyi sağlayacağız. O gözle bile dönüp bakıldığı zaman Trabzon’a da hatırı sayılır bir miktarda sipariş gelecek.” diyerek Trabzon’a büyük bir fayda sağlanacağını söyledi.

23 Haz 2018 - 12:27 - Siyaset


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.