banner114

İkinci dönem Ortahisar Belediye Başkanlığını yürütüyorsunuz.Sizleri tebrik ediyor ve başarılar diliyorum.Yeni hizmet  binanızı gördüm.Pırıl pırıl,ihtişamlı bir bina hizmete sundunuz.Kaymakamlık binası da aynı özelliklere sahip.Kısaca hizmet vermeğe engel hiçbir sebep yok.

25 yıldır bu şehirde yaşıyorum.Trabzon’un bütün ilçelerinde-Of Beldiyesi hariç- cadde,sokak ve binalarda numaralama yapılmamış.Of hariç diyorum çünkü bu işi seneler öncesi bitirmiş.Elindeki adrese göre aradığın adamı elinle koymuş gibi kimseye sormadan bulabilirsiniz.Ama gel gör ki Büyük şehirin göbeğindeki “Ortahisar” belediyesinde hangi sokak ve caddeye,özel ve resmi binalarda kapı numarası bulamazsınız.Varsa da eskiden kalma tek tük binalarda var.Avrupa’nın hangi şehirine giderseniz gidiniz,elinizde doğru adres varsa kimseye sormadan aradığınızı bulabilirsiniz.Teknolojinin ilerlediği bu çağlarda bunu yapmamak büyük eksikliktir.Diyelim ki Avrupa’da herhangi bir devletin bir şehrinde bir adrese ulaşacaksınız.Bunun için şehrin merkezinde büyük ölçekli haritası mevcuttur.Oradan gideceğiniz adresi görüp  yine kimseye sormadan aradığınız kişi ya da yere kolayca ulaşabilirsiniz. Bu turistler içinde büyük kolaylık olur.

Dün yurtdışından havale göndermek için bankanın adresi,kapı ve banka kod(BİC)numarasını istediler.Elimdeki banka cüzdanında ne adres var ne  kod numarası.ve ne de kapı numarası mevcut.Burada  belediyeyi ilgilendiren sadece kapı numarasıdır.Diğerleri ilgili bankanın eksikliğidir.Bu bankalar da genellikle devlet bankalarıdır.Özel bankalar kendilerini güncelleyip dünya standartlarına ayak uydurmuştur.Ben aradığım bilgileri alabilmek için banka içinde üç kişi ile görüşüp alabildim.Kapı numarasını güvenlikçiden,banka kod numarasını bayan memurdan alarak işimi gördüm.

Şimdi sormak istiyorum.Bu numarataj işlemi çok zor ve maliyetli bir işlem mi?Bir firmaya ihale edilip yapılabilir.Maliyet işine gelince bundan daha büyük maliyetli işler yapılıyor.Belediyenin tercihine kalmış bir iş oluyor.Yeni hizmet binasından önce pek ala vatandaş hizmet alabiliyordu.Kaymakamlık da  eski adliyede hizmet verebiliyordu.Hem de kolayca ulaşılablliyordu.Bir ilçede dört ayrı kurum için artışlarla birlikte 117 milyarlık yatırım yapıldı.Halbuki o ilçede vatandaşın ihtiyacı olan acil işler gözaltı edilmiş.Tercihi başkan belirliyor.Yapılacak olanlar gerekli mi ,değil mi kontrol eden yok.Peki bütün bu işlerden sonra vatandaşın aldığı farklı hizmet var mı?Üzülerek ifade edeyim ki yok.Dairede vatandaşa güler yüz gösteren yok,buyurun oturun diyen yok.Çoğu yerde ve zamanda ayakta bekletilip buruk gönderiliyor.

Demem odur ki vatandaşa hizmet götürmek için tercihi en acil olanlar için yapmalı.İki üç sekreter aşarak değil,direkt vatandaşın ulaşımı sağlanmalıdır.Yoksa hizmeti bina yapmak olarak kabul edersek bu devlete yazık olur.İsrafın önü alınmaz.Dileğimiz tüm şehirin numarataj işleminin bir an önce gerçeklştirilmesidir.Gıcır gıcır bir binada oturan  hukukçu bir başkana da bu yakışır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner108