banner114

Geçen hafta  birinci bölümünü yayınladığımız  Pakistanlı araştırmacı yazar Dr.Faruk Saleem’in bu hafta ikinci bölümünü yayınlayarak okuyucularımızın  görüşlerine sunuyorum.birer eğitim sistemi

Yönetmenler ve yapımcılar arasındaki Yahudiler;                                                                                                             

Steven Spielberg,Mel Brooks,Oliver Stone,Aaaron  Spelling,Neil Simon,Andrew Vaina,Michael Mann,Milos  Forman,Douglas Fairbangs,,İvan Reitman,Kohen Kardeşler,William Wyler,William James Sidis,

Sorun kendinize: 250’lik IG derecesiyle dünyaya gelmiş en parlak insan hangi dine m ensuptur.Sorun kendinize;Ne3den Yahudiler bu kadar güçlüdür? Her çocuğa ve her gence kaliteli eğitim verirler.

BU EĞİTİM TÜRÜ SORGULAYICI (teslimiyetçi değil),ARAŞTIRICI (EZBERCİ DEĞİL) VE YARATICIDIR (bilgi üretmek ve bulmak içindir)

SORU: Neden Müslümanlar bu kadar güçsüzdür?

CEVAP: Yanlış eğitim verdikleri ve gelişme yararı olmayan birer eğitim sistemi uyguladıkları için (Büyük orandaDin Eksenli,Sorgusuz,Araştırmasız,Ezberci ve Dayatmacı eğitim…)

Oysa gezegenimizde yaklaşık 1.426.233.470 Müslüman yaşamaktadır.Yani toplam dünya nüfusu içinde her 5 kişiden biri Müslümandır.Her bir Hindu’ya 2 Müslüman düşmektedir.Her bir Budist’e karşılık 2 Müslüman vardır ve her bir Yahudi’ye karşılık 100 Müslüman bulunmaktadır.Müslümanlar bu kadar kalabalıklar ama neden güçsüzler ?

Nedeni eğitim (sizlik) dir !!! İslam Konferansı Örgütü’nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece  500  adet üniversite bulunmaktadır.Yani ünivrsite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir.Başka bir deyişle 3 milyon kişi için  bir üniversite yapıolmıştır.(Bunların kalitesi de başka bir sorundur ! ) Fakat  sadece ABD.’de 5.758 adet üniversite vardır.

Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Değer Listesi” ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin  hiç birinden ilk 500 e giren tek bir üniversite yoktu.Neden …?  hiç birinden ilk 500 e giren tek bir üniversite yoktu.Neden …? Yanıt:Kalitesiz ve ezberci eğitim…

OKUMA YAZMA ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK:UNDP tarafından toplanan veriler göre Hıristiyan dünyasında okuma-yazma bilenlerin oranı %89 dur.Bunların %98’i ise  en az ilkokul mezunudur ve 100 kişiden  40’ı üniversite mezunudur.15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma-yazma oranı ise%100’düryani bu 15 ülkede okuma- yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir.Müslüman ülkelerde durum bunun zıddıdır.100 kişiden sadece 40 okuma-yazma bilir ve herkesin okur yazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır.Bunların %50’si ilkokul mezunudur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.

BİLİM İNSANLARININ ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK  ! :ABD. de toplam bilim insanı sayısı 4.000,Japonya’da 5.000 dir.57 Müslüman çoğunluğa sahip  ülkelerdeki toplam bilim adamı ise sadece 230 kişidir.(Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir.Bilim insanı demek,pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir  Ve her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 Müslüman bilim insanı düşmektedir.Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür.Her bir milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır.Hıristiyan dünyasın da ise her 1 milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır.NEDEN ?

YANIT:Kalitesiz,ezberci eğitim ve ARGE’ ye (araştırma ve geliştirmeye) yeterli kaynak ayrılmaması) Çünkü Müslümanlar gayri safi milli gelirin sadece %2 sini araştırma-geliştirme bütçesi olarak ayırıyor.Buna karşınHıristiyan dünyası araştırma-geliştirmeye %5 oranında,yani 25 kat daha fazla fon ayırmaktadır.

SONUÇ: İslam dünyası yeni bilgi üretebilecek kapasiteden yoksundur.Ayrıca dünyanın ürettiği bilgiyi kendi halklarına öğretmekte de başarısızdır.Bunun kanıtı ise ileri teknoloji ihracat rakamlarında saklıdır .Pakistan’ın ileri teknoloji ihracatının toplam ihracatın içindeki oranı %1 dir.Suudi Arabistan,Kuveyt,Fas ve Cezayir’in ise %o3 dür.Hıristiyan Singapur’da bu oran %58 dir.GELECEK BİLGİ TEMELLİ TOPLUMLARIN OLACAKTIR.İlginçtir.Müslüman 57 ülkenin gayri safi milli hasılalarının toplamı iki trilyon doların altındadır.Buna karşın 310 milyonluk ABD tek başına 12 trilyon dolar değerinde mal ve hizmet üretmekte;Çin 8 trilyon dolar.Japonya 3.8 trilyon dolar ve Almanya 2.4 trilyon dolarlık üretim yapmaktadır.Mal ve hizmet üretiminde  İspanya 1 trilyon doların üzerindedir.Katolik Polonya 489 milyar dolarlık mal ve hizmet  üretimi gerçekleşmektedir.Budist Tayland 545 milyar dolar değerinde mal ve hizmet  üretimi yapmaktadır.İşin daha acıklı tarafı şudur:İslam dünyasının gayri safi milli hasılasının tüm dünya gayri safi hasılası içindeki oranı hızla azalmaktadır.O HALDE MÜSLÜMANLAR NEDEN BU KADAR GÜÇSÜZDÜR ? CEVAP:Eğitim yoksunluğu,Tam anlamıyla söylersek;Kaliteli ve çağdaş eğitim yoksunluğu.Çok kesin biçimde söylersek;akılcı olmayan,ezberci,teslimiyetçi,din eksenli ve çağdaş eğitim… Dr.Faruk  Saleem-İslamabat,Pakistan

               

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner108