Mühendis Odaları Trabzon’u konuşuyor (1)

TMMOB Trabzon İl Koordinasyon Kurulu harika bir gelenek başlattı. TMMOB bileşenleri bir araya gelerek mühendis pencerelerinden Trabzon’un sorunlarını...

TMMOB Trabzon İl Koordinasyon Kurulu harika bir gelenek başlattı. TMMOB bileşenleri bir araya gelerek mühendis pencerelerinden Trabzon’un sorunlarını ele aldı. Bu yaklaşıma hem kentin ihtiyacı vardı hem de mühendis odaları bir anlamda sorumluluklarını paylaştı.

Mimarlar odası ile birlikte toplantıya 10 mühendis odası başkanı katıldı. Harika bir toplantı oldu. Kaynağından doğru bilgiler edindik. Bu tür toplantıların ihtiyaç duyulduğunda ya da yılda en az iki kez mutlaka yapılmasından yanayız. TMMOB bileşenlerini yürekten kutlayarak ortaya koydukları keyfiyeti paylaşmayı görev saydığımızı belirtmeliyiz. Bakın mühendisler Trabzon’daki sorunları nasıl dile getirdiler. Her oda temsilcisinin ortaya koyduğu sorunlardan sadece iki hususu köşemize alacağız. Ayrıntılar 2. Sayfamızda okunabilir.

Cemil Pehlevan: Ziraat Mühendisleri Odası… “Trabzon’da 114 kilometrelik sahilimiz vardı. Bunun 88 kilometrelik bölümünü doldurduk. Sahi biz ne yapıyoruz? Balık tesislerini yok edersek 2050 yıllarında bu şehirde balık problemi yaşayacağız. Tüm belediye başkanları denizi dolduruyor. Bugün 10 ilçemizde 10 ayrı dolgu projesi var. 1960 yılından bu yana 900 hektarlık alan doldurduk. Artık ayağımızı denize sokacak alanımız kalmadı.”

“Trabzonspor sahasının orada bir kazı yapılıyor. Ne yapıldığını bilen var mı? Hiçbir STK başkanı bilmiyor. Sera Gölü’nün kenarına bent çektiler. Sonra yıktılar. Çekerken kimsenin haber olmadı. Boztepe’yi deldiler. Kimsenin haberi yok. Bu nasıl bir iştir? Bu şehrin şu anda en çok ihtiyacı olan şey sosyal donatı alanlarıdır.”

Adem Abdioğlu: Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası… “İmar barışıyla birlikte devlet vatandaşla barışayım mantığıyla yola çıktı ama kavgalı hale geldi. Devlet, adımlarını sağlam atmayınca komşuyu komşuyla husumetli hale getirdi. Artık komşu komşuyu ihbar ediyor.”

“Türkiye’de olduğu gibi Trabzon’da da gayrimenkullerde değer haritaları acilen üretilmeli. Zira birileri devletten vergi kaçırıyor. Dahası gayrimenkul üzerinden kara para aklanıyor. Örneğin taşınmazın değeri 500 bin lira ise 1 milyon liradan satış gösterilerek kara para aklanıyor. Bu süreç Trabzon’da da başlamış durumda. Onun için gayrimenkul değer haritaları acilen üretilmeli.”

Prof. Dr. Hakan Karslı: Jeofizik Mühendisleri Odası… “Trabzon’un mikro bölgeleme haritası yok. Nedir mikro bölge haritası? ‘Sizin tüm unsurlarınızı tarım dahil olmak üzere mimari, altyapı, hepsinin planlandığı ve yer tehlikelerinin de öngörülerek uygun, olmayan alanlar, uygun alana dönüştürülebilecek alanlar gibi sınıflamaların yapılarak planlandığı haritalardır.’

“Terminalin Değirmendere’nin kıyısına yapılması yanlıştır. Yapmayın. Biz dere yataklarını kurtarmaya çalışıyoruz. Siz dere yatağına yeni bir şey yapmak istiyorsunuz. Terminal için en uygun yer Çimento Fabrikasının alanıdır. Devletin buna gücü de vardır. Trabzon’da artık yön akslarını doğru bağlamalıyız.”

Gürol Ustaömeroğlu: Mimarlar Odası… “Kentin hedeflerini belirlemede ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bir kent planına bu kadar müdahale edilebilir mi? Hedefler bu kadar değişebilir mi? Kent hafızası zaten bitti bitiyor. Eleştirilerimiz bu döneme ait değil. 80-90 yıllık bir süreçten bahsediyoruz. Ne yazık ki biz mimarlar işin başında olmak üzere her gelene katkı verdik!..”

İmar planlarını kim hazırlıyor? “İmar planı hazırlanırken planı hazırlayanlar bu kentin suyunu içmiş mi? Bu şehrin havasını teneffüs etmiş mi? Buradaki yaşanmışlıkları, hatıraları dinlemiş mi? Daha somut örnek vereyim. O viyadükleri çizen arkadaş, o tüneli yapan arkadaş acaba bunun nereden geçtiğine bakmış mı? Akçaabat Ortamahalle’ye gidip gördünüz mü? Karayolları Akçaabat Ortamahalle’nin göbeğinden bulvar geçirdi. Yıktı geçirdi. Gidin bunu Safranbolu’da yapın bakalım. Ankara’da yapın bakalım. Akçaabat’ta eski eser binalarımız dev istinat duvarlarının arkasında kaldı. Sonra turizm kenti olacağız öyle mi?”

“Kanuni Bulvarı’nın Yenicuma geçişi için yetkililerle görüştük. ‘Ne olur bu yolu yapmayın’ dedik. Kanuni Bulvarı’nda çok ağladık. Yenicuma geçişi için günlerce ağladık. Belediye yetkililerine anlattık. ‘Ne olur bu yolu yapmayın’ diye yalvardık. Tünellere gelene kadar Yenicuma’nın viyadükler altında kalacağını anlattık. Ama dinlemediler. Bizi şehre yabancı hale getirdiler. Trabzon viyadükler ve altgeçitler şehri oldu.”

“Raylı sistemin bu kentte gerekliliğine inanıyoruz. Bu kente gereklidir diyoruz. Raylı sistemin ilk etabı Akyazı ile Havalimanı arasında yapılacak. Bu güzel. Ama basında başka bir şey okudum. ‘Raylı sistemin ilk etabı için düşünülen kısım Akçaabat ve bölge trafik arası’ diye yazıyor. Bakınız tam tersi söyleniyor. 180 derece ters bir güzergah. Neler olacak biliyor musunuz? ‘O Söğütlü kıyısında düşündükleri dolgu yolu var ya!.. Raylı sitemi buna gerekçe gösterecekler.’

Mühendis Odalarının kent sorunlarına yaklaşımını köşemizde özetlemeye devam edeceğiz. Buna basın olarak hem bizim, hem kendilerinin hem de şehrin ihtiyacı var. Tekrar teşekkür ediyoruz.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ali Öztürk - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.



Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?
Tüm anketler