Trabzon artık birilerinin nostalji yapmak istediği 1960’ların Trabzon’u değil. Bölge dışından göç almayarak ana kimyasını korumuş olsa da çok kötü yönetilerek zahiri güzelliklerini yitirdi. Gelişen çağa yeterince ayak uyduramayarak kalkınmada çok geç kaldı.

Tarihte, dünya çapında bir ticaret merkezi olan Trabzon, 21 yüzyılda ne ticaret ne sanayi kenti olamadı. Aşırı göçle birlikte beyin göçü kenti geri bıraktı. Şimdi Arap turizmi ile tarihi bir şans yakaladı. Kendi kendimize kalkmanın yolunu aşabileceğimiz bu keyfiyet karşısında herkes üzerine düşeni yapmalı.

***

Her şeye rağmen yaşanabilir bir kent iradesi ortaya koyabilirsek bundan herkes istifade edecek. İşte bu bilinçle hareket eden Ortahisar Belediye Başkanı A. Metin Genç yaşanabilirlik kriterlerinde ısrar ediyor. Bunlardan biri de Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması. Aslında fikir Genç’ten de çıkmış değil. Hemen tüm STK’lar ve siyasi partiler de destekliyor. Genç, şimdi başkan olarak öne çıkıyor. Genç’in il başkanlığından beri savunduğu fikirleri yıllar sonra yönetme sorumluluğuna seçildiği Ortahisar Belediye Başkanlığında seslendirmesi ve hayata geçirmek istemesinden daha doğal ne olabilir? Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması Büyükşehir’in de olumlu baktığı bir düşünce… Büyükşehir Kent Konseyi’nin, STK’ların ve siyasi partilerin de beklentisi. Yani kent için, kentin geleceği için ortak beklenti…

Hal böyle iken Şoförler Odası Başkanı’nın Ortahisar Belediye Başkanını hedef alan açıklamalarının kentte karşılığı yok. Ne Başkan Genç, ne de Maraş’ın trafiğe kapatılmasını savunanlar şoför düşmanı değil. Hepsi ve herkes bunu kentin geleceği için istiyor. Kentin geleceğinin içinde şoförlerin de herkes kadar yeri var. Kimse onları yok sayan bir proje üretmiyor. Ancak hiçbir siyasi parti veya STK, kentin geleceğinin hesabını yaparken “şunlar ne der?” diye de bir hesap içine de girmiyor.

***

Maraş Caddesi bu kentin aynası… Ayna çok kötü bir görüntü veriyor. Ortada trafik denen bir keyfiyet yok. Yolun sağına veya soluna araçlar park edip bir üçüncü dünya şehri görüntüsü veriyor. Parkeden araçlar yalnız dolmuşlar değil. Özel araçlar da dolmuşları aratmıyor. Trafiğin seyri değiştiğinden beridir bu çirkin tablo önlenemiyor. Başkan O. Fevzi Gümrükçüoğlu zaman zaman polisin duyarsızlığından şikayet etse de artık işin önüne trafik polisleri de geçemiyor. Cadde adeta kontrolden çıkmış vaziyette. Bir büyük ve yeni düzenleme gerekiyor.

***

A. Metin Genç, Ortahisar Belediye Başkanı... Yetkisi olmasa da taşıdığı sorumluluğu seslendiriyor. Trafik keşmekeşi herkesten çok onu rahatsız ediyor. Dolayısıyla en azından çözüm yönünde görüş belirtiyor. Yani görevinin gereğini yerine getiriyor. Burada esas merak edilen, Büyükşehir ve AK Parti İl Teşkilatı’nın tavrı… Büyükşehir ne düşünüyor? Ortahisar Belediye Başkanına fiili destek mi verecek yoksa 4 yıl boyunca çekişmeyi mi seyredecek? CHP, MHP il başkanlarının kentin bir meselesine dair görüşlerini öğrendik. Öğrenemediğimiz ise iktidar partisinin il başkanı ne düşünüyor? Yoksa milletvekilliğini düşünmekten kentin meselelerine bir türlü sıra mı gelmiyor!..

Trabzon’un çıkarları karşısında kimsenin güç gösterisine gerek yok. Kent eksenli ve herkes için makul bir yolla Maraş’taki trafik rezaletine bir an evvel neşter vurulmalıdır. Maraş Caddesi, Uzun Sokak, Kunduracılar ve Meydan parkıyla bir bütün halinde yaşanabilir bir kent için örnek proje, oluşturulup sonuçlandırılmalıdır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner88

banner37