Warning: getimagesize(/home/gunebakiscom/public_html/images/banner/aaa.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/gunebakiscom/public_html/amp/functions.php on line 0
Milli Eğitim Bakanlığı Yol Haritası

Milli Eğitim Bakanlığı Yol Haritası

Devlet Başkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, Bakanlıklardan 6 aylık yol haritası hazırlamalarını is-tedi. Biz, bu istekten önce “Milli Eğitim Nereye?” başlıklı bir yazı yayımlamıştık. O yazıda gençlerin ezberden kurtarılması, muhakemeye yönlendirilmesi gereğini izah ettikten sonra  ders saatleri değiştirilmeli; sözel dersler  seçmelilere kaydırılarak azaltılmalı, sayısal dersler artırılmalı demiştik. Ardından bunu;  9 ve 10.sınıflarda matematik 6, Türkçe 6,  fizik 3, kimya 3, biyoloji  2, İngilizce 6, tarih 3, din 3 ve seçmeli iki ders  2’şer saat şeklinde örneklemiştik.

Bu hafta içinde Milli Eğitimin yayımladığı çizelgede haftalık ders saati toplamında ve biyoloji, İngilizce yanında din kültürü derslerinin artışında mutabık kaldık. Ancak coğrafya, müzik, beden eğitimi ve gör-sel  sanatları seçmeli derslere katma önerimizde aynı olumlu havayı yakalayamadık.  Bugün fizik ve kimyanın artırılması talebimizi de yineleyerek yol haritamıza devam edelim.

1.Öğretmenler incelemedikleri kitapları öğrencilere tavsiye etmemeli.  Bu hassas konuda çok düşün-dürücü  bir örnekle karşılaştık.  7.sınıf öğrencilerine tavsiye edilen bir kitapta  bir anne, düşmanla iş birliği yaptığı gerekçesiyle oğlunu öldürüyor. Şimdi soruyorum,  anneyi sığınılacak bir melek gibi gören 12 yaşındaki bir çocuk bunu nasıl algılayabilir? Bu arkadaş, Cüneyt Arkın’la Fatma Girik’in filme çektiği Namık Kemal’in Vatan yahut Silistre’ni  hiç duymadı mı?

2. 4 yılda bir yapılacak sınavda 50 puan altında kalan öğretmenler, Öğretmen Akademisinin birinci kademesinde bir yıllık bir eğitime tabi tutulmalı. 75 puandan yukarı alanlara kademeli prim verilmeli. Ayrıca 85 puan üzeri alanlar Akademinin ikinci aşamasında uzmanlaştırılmalı. Bu arada nakillerde bu puanlar da hesaba katılmalı.

3. Boş derslerde öğretmenler okuldan ayrılmamalı, teneffüs dışında çalışma odalarında öğrenci sorularını çözmeli  buna karşılık en az yarım günleri boşaltılmalı.

4. 15 saati dolduramayanların eksik saatleri ya hafta sonu kurslarda  ya da başka bir okulda doldurulmalı.

5. Hafta sonunda maçlarda ya da başka yerlerde ücretli görev alanların görevleri başka öğretmenlere yüklenmemeli.  Onların günleri boşaltılırken diğerlerinin de boşaltılmalı. Cumartesi Çanakkale’de maçta görevi var diye Cuma gününü boşaltırsan diğer öğretmenin de istediği günü boşaltmalısınız.

Öte yandan   hafta sonları öğretmen, eğitim dışında her türlü faaliyeti yapabiliyor. Bunun değişmesi lazım, öğretmen  çalıştığı belediye dışında eğitim faaliyetlerine katılabilmeli hem kendisini geliştirmeli hem de  doğal olarak bundan yararlanmalı.

6. Yıl sonu yapılan seminer çalışmaları yıl içine yayılmalı.

7.Derslerin içerikleri değişmeli. Kaderci, ben-merkezci düşünceler müfredattan çıkarılmalı. Meselâ Şeyhi, Harnamesi’nde “bulduğunla yetin daha iyisini arama”  derken, Nedim, dünyaya gelmekten maksat sadece yemek, içmek  ve eğlenmektir,  tezini savunuyor. Bu kafalar  topluma zarardan başka ne gelebilir?

8.Din Dersi, inancın neden gerekli olduğu sorusunu cevaplamalı, mezhep ayrımcılığına yer vermemeli.

Kur’an-ı  Kerim dersinde  meal üzerinde durulmalı; verilen mesajın açıklanmasına çalışılmalı. Diğer derslerde de aynı yöntemler uygulanmalı; öğrencilere hayatta karşılaşabilecekleri sorunlarına çözüm bulabilecek  bilgi ve deneyimler kazandırılmalı. Daha önce belirttiğimiz gibi soru kağıtlarının öğrencilere verilmesi, toplantılarda tüm öğretmenlerin bulunması ve emekli öğretmenlerden yararlanılması maddelerini hatırlatarak yazımızı noktalayalım.