KTÜ Yönetimi, 2019 Strateji Planı çerçevesinde bir beyin fırtınası gerçekleştirdi. Akademisyenler, bürokratlar ve STK temsilcilerinin de katıldığı kahvaltılı toplantıda KTÜ-Şehir iş birliğinin yanı sıra KTÜ’nün marka değerini artıracak görüş alışverişlerinde bulunuldu.

Basın mensubu arkadaşlarımızın pek ilgi göstermediği toplantıya iştirak ettik. Özünde teknik bir üniversite olması hasebiyle katılımcılar tarafından daha çok bu yönde öneriler yapıldı. Biz ise daha ziyade olayın sosyal boyutu üzerine görüş belirttik.

1) KTÜ, Sosyal ve Fen Bilimleri Enstitüsünde yatırımcının yararlanabileceği ciddi projeler olduğunu biliyoruz. Bu projeler, bölge ve ülke gerçeklerimiz esas alınarak hazırlandı. Ancak yatırım yapmak isteyenler bu projelere ulaşamıyor. Proje müellifi akademisyenin onayı gerekiyor. Üniversite yönetimi bu konuda bir şeyler yapmalı. Gerekirse Kalkınma Bakanlığı nezdinde girişimde bulunularak akademisyenlerden projeleri satın alınmalı. Ancak bundan daha önce, KTÜ yönetimi bir kurul oluşturarak eldeki projelerin hangilerinin uygulanabilir olduğunu belirlemeli.

2) Üniversite öğrencileri kitap okumuyor. İşletme bölümü de iletişim bölümü de öğretmenlik bölümlerinde okuyan çocuklarımız da ders kitabının dışında kitap okumuyor. İletişim fakültesinden mezun olan, işletme fakültelerinden mezun olan, öğretmenlik bölümünü bitiren çalışanlarımız ve yakınlarımız var. Ne yazık ki kelime dağarcıkları yetersiz. Bazen bizim konuştuklarımıza bile yabancı kalıyorlar. Doğru dürüst ve anlaşılabilir cümle kuramıyorlar. Memleket meselelerinden habersizler. Ülke gerçeklerinden çok uzakta yaşıyorlar. KTÜ yönetimi bu alanda bir şeyler yapmalı. Okul dışı kitap okumayı teşvik etmeli. Mümkünse bu işi nota dökerek bir çözüm üretmeli. Çocuklar mutlaka okumayı önemsemeli. Okusunlar da ne okursa okusunlar. İsterlerse Teksas-Tommiks okusunlar. Roman okusunlar. KTÜ bu küçük gibi görünen ama önemli ayrıntıyı şayet bir nebze de olsa yerleştirebilirse KTÜ mezunları bulundukları ortamlarda öne çıkarak farkındalık oluşturacaktır.

3) KTÜ, öğrencilerine burs verebilecek yolları aramalı. Üniversite öğrencileri için burs hayatının kendince (öğrenci psikolojisi açısından) en zor döneminde bulduğu destektir. Çocuk bunu hayatta unutmaz ve o şehirle bir manevi bağ oluşturur.

KTÜ’de okuyan bir çocuk, şehirden burs aldığında ve bir gün mezun olup gittiğinde o burs Trabzon’la çocuk arasında bir bağ oluşturur. Bunu başarmalıyız. KTÜ Vakfı, akademisyenler, STK temsilcileri ve gazetecilerden 8-10 ayrı gönüllü komite oluşturup hiç olmazsa 800-1000 çocuğa burs temin edebilir.  Trabzon bu yönde çok fedakâr bir şehirdir. Burada önemli olan güvendir. Bursun mutlaka çocuklara gideceğine, başka yerlere harcanmayacağına iş adamları inandırılmalıdır.

4) Öğrenciler Trabzon’un misafirleri, KTÜ’ye emanet çocuklarımız. Onların her türlü sorununa KTÜ yönetimi sahip çıkmalıdır. Buluştuğumuz her toplumda, karşılaştığımız her ortamda öğrenciler Trabzon’a küskün… Dolmuş fiyatlarında uğradıkları haksızlık ve çocukların öğrenci sayılmaması bir yana, başta KTÜ yönetimi olmak üzere şehrin kendilerine sahip çıkmadığına inanıyorlar. Rakam belki sembolik ama öğrenci psikolojisi bir algıya mahkûm oluyor. “Trabzon, öğrenciyi sevmiyor” algısına… Dolayısıyla KTÜ yönetiminden öğrencilerin sorunlarına daha fazla eğilmesini ve bu tür haksızlıklar karşısında gerektiğinde tavır belirlemesini istiyoruz.

Rektör Prof. Dr. Süleyman Baykal hemen her konu hakkında bir önbilgi verirken tüm konuşmalar not alındı. Bazen Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Hikmet Öksüz, bazen Prof. Dr. Asım Ören konuştu. KTÜ yönetimi 2019 Strateji Planı’nı belirlemek üzere güzel bir beyin fırtınası gerçekleştirdi. Tebrik ve teşekkür ediyorum.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.