Bu kelimeler günümüz telefon görüşmelerinde en fazla moda olan bahanelerdir. Bu kelimeler sade özel sektörde değil resmi dairelerde yerini alıp yaygınlaşmıştır. Baştan savmanın en kolay ve kestirme yolu. Buna benzer daha birçok bahaneler… “Meşgulüm. Şu anda konuşamıyorum. Acil toplantıdayım. Zamanım yok. Bekle döneceğim” gibi cevaplarla karşılaşmak günümüzde moda oldu. Hani bir söz vardır: “Öpmeye niyeti olmayan yanağın nerede diye sorar.” Ona benzer bir şey. Bu mazeretler resmi sıfat taşımayan kişiler arasında makul görülebilir. Ama hele resmi dairelerle özel kurumlarda iş takip eden insanları bıkkınlığa, yeise ve strese düşürüyor. Devlet daire ve kurumlarında güvensizliği artırıyor.

Diyelim ki toplantıda, diyelim ki konuşamayacak durumdadır. Ama toplantı sonunda arıyor mu? Hayır. Sadece baştan savma aracı olarak kullanılıyor. Bu resmi ve özel kurumlarda çalışanların toplantıları olamaz mı? Elbette olur. Meşgul olduğu anlar da olabilir. Ama arayan insana dönmek bir nezaket kuralıdır. İnsana saygının, görev anlayışının gereğidir. Resmi ve özel kurumların başında olan üst düzey bürokratlar, teknolojik çağın geliştiği bu dönemlerde diyaloğu sağlayacak bu iletişimi en iyi bir şekilde düzenleme imkânlarına sahiptirler. Yeter ki vatandaşa hizmeti benimseyebilsinler. Vatandaşı angarya görmesinler. Geniş sekretarya imkânlarını çalıştırsınlar. Vatandaşı devlete karşı küstürmesinler. Onun için bürokraside üst düzey bürokratların özenle seçilen liyakatli kişilerden oluşması lazım. Bin bir tavassut ve siyasi desteklerle makama geldikten sonra “kerameti kendinde görenler”den bu milletin her dönemde çektiği sıkıntılar hiç sonlanmamıştır. Çünkü bürokrasi her dönemde bir türlü dizgine alınamamış, seçilmişler atanmışlara söz dinletememiştir. Bürokratik engeller hiçbir dönem aşılamamıştır. Bunun başlıca nedeni bürokratların eğitilmemiş, liyakati olmayan kişilerden seçilmesidir. Sonuçta faturası iktidardaki siyasi partiye kesiliyor. Görevini aksatmadan yürüten, hizmeti şiar edinmiş kişiler hangi siyasi partiye mensup olursa olsun mağdur edilmemelidir.

Türkiye’de bürokratik engeller-birkaç daire dışında- bütün hızıyla devam ediyor. “Bugün git yarın gel “hala devam ediyor. Üç gün önce bir devlet dairesine gittim. Bir belge almak için müracaat formunu doldurdum. Bana iki gün sonra gelmemi söylediler. Nedenini sorup rica ettim. 15 dakika sonra belgemi aldım. Bir başka devlet dairesine yakınımın beyannamesini vermek istedim.(TC) numarası olmayınca, temin edin gelin dedi. İlgili birimin şefine gittim. Yerinde yoktu. Beklerken aynı memur verin icra bölümünden araştırıp bulabilir miyiz” dediler. Biraz sonra numarayı bulup beyannamemi aldılar. Örnek bir davranış sergilediler.

Bu ülke bizim, bu insanlar bizimdir “Halka hizmet hakka hizmet” anlayışı hâkim kılınmalıdır. Hakkını arayamayan vatandaşlara sahip çıkılıp işleri kolaylaştırılmalıdır. Baştan savmacı tutumdan vazgeçilmelidir.

           

               

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89