Turizm sezonu aynı zamanda Trabzon trafiğinin çileli dönemini ifade ediyor. Kentin doğu bölgesinden giriş çıkışlar kent içi trafiği de kilitleyerek yaz sıcağında insanı bezdiriyor. Olayı bir de turistler açısından düşündüğümüzde Trabzon’da hafızalara kazınan tek şey trafik oluyor. Kentin doğu bölgesinde inşaatı devam eden Kaşüstü dal-çık henüz tamamlanmadı. Çömlekçi kavşağı öylesine bir kilitlenme meydana getiriyor ki sahil yolunda bile havalimanına kadar trafik sorunu yaşanıyor. Cumhuriyet ve Gazipaşa Caddeleri kenarlara ücretli park eden otomobiller dolayısıyla çoğu zaman geçit vermiyor. Maraş Caddesi’ni zaten konuşmak istemiyoruz. Daha önce de yazdığımız gibi sanki Pakistan’da bir kent görüntüsü veriyor. Hâlbuki Maraş Caddesi güzel bir planlamayla şehrin marka değerine katkı yapacak bir cadde olabilirdi. Yine aynı çerçevede tanjanttaki sıkışıklık yaz sıcağında insanları öfkelendiriyor.

“Bu şehrin trafiğine müdahale edecek kimse yok mu?” dendiği günlerde Emniyet Müdürü Hakan Arıkan müdahale ediverdi. 20’ye yakın polis memuru sadece bu iş için görevlendirildi. Gazipaşa, Cumhuriyet, Maraş Caddeleri ve tanjant güzergâhında emniyetin müdahalesi kendini gösterdi. Gözlemlediğimizde Maraş Caddesi’nde artık 8-10 dolmuş minibüsünün park etmesine izin verilmiyor. En fazla 2 araç bekleyebiliyor. Dün Emniyet Müdürü Hakan Arıkan’la konuştuk. Müdahalenin Vali Bey başkanlığında toplanan UKOME heyeti tarafından alındığını ve kalıcı olacağını söyledi. Arıkan “Bundan böyle de her bölgede polis memurları görev yapacak. Yani alanı terk etmeyeceğiz.” dedi.

Trabzon Emniyet Müdürü Arıkan’la konuşmamızda trafiğe bu müdahaleyi “Ağustosta yoğun bir turist beklentimiz var. Onlar gelmeden önce caddelerimize işlerlik kazandırdık.” şeklinde yorumladı. Emniyet Müdürü Arıkan 8 aylık görev süresince bugüne kadar hiç trafik cezası yazmadıklarını ancak bundan sonra uyarının yanı sıra ceza uygulamasına da geçeceklerini kaydetti.

Biz hâlâ aynı fikirdeyiz. 1- Çömlekçi kavşağı limana kapatılıp Meydan’dan Çömlekçi’ye gidiş iptal edilebilir. Liman yetkilileri bundan rahatsız değil. Doğu istikametinden gelip Çömlekçi kavşağından dönecek araçlar ise Ayasofya kavşağından döndürülebilir. Mesafenin uzunluğu rahatsız edici görülmesin. Havaalanına kadar yaşanan tıkanma daha rahatsız edici. 2- Maraş Caddesi tıpkı Meydan Parkı’nın ortasından geçen yol gibi tek şeride düşürülüp sosyal alanlarla bambaşka bir Trabzon havası oluşturulabilir. Buna Trabzon’un da şiddetle ihtiyacı var. Caddede dolmuş durakları turizm kentine yakışmıyor. Cumhuriyet ve Gazipaşa Caddeleriyse sürekli polis denetiminde tutulmalıdır.

Yaz sıcağında trafiğe müdahale eden ve geçici de olsa çözüm üreten Emniyet Müdürü Hakan Arıkan’a ve şahsında çaba gösteren polis teşkilatına teşekkür ediyoruz. Biz bu müdahalelerin bu vaziyette kalıcı olacağına inanmıyoruz. Sorunun tamamen giderilebilmesi için artık adım atılmalıdır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mehmet 4 ay önce

Ali bey trabzon şehir içi trafiginin temel nedeni dikey yollarımızın olmayışıdır.. Yani sahil yolu gibi, tanjant gibi, yapılacak olan kanuni bulvarı gibi ve tasavvur edilen güney çevre yolu gibi şehri boydan boya kat eden yollar şehir içi trafiğin yükünü asla hafifletemez.. Bu somut bir gerçeklik.. Bu nedenle yetkililere taksim - boztepe, yenicuma- doğum hastanesi, tanjant- bahcecik ve çömlekçi istikametinde kuzey-güney yönünde çalışacak dikey yollara ihtiyacımız var.. Bu sorun açık bir dile ifade edilmedikçe ve çözüm yolları açıkça ifade edilmedikçe problem cenaze gibi orta yerde kalacaktır.. Siz büyükşehire su soruyu sorun;" şehir içi dikey yollarla ilgili kamulaştırmaya ne zaman başlayacaksınız?" soru bu ! Fakat cevap alamassınız ! Oldu ya cevap verdiler, alacağınız cevabıda bizimle paylaşın lütfen..