Yomra Kaşüstü Dalçık Projesi’nin 750 metrelik tünele dönüştüğünü, sorunu çözmek için üretilen Dalçık Projesinin sorunu daha da büyüttüğünü belirterek Sivil Toplum Kuruluşlarından projeye müdahale etmelerini istemiştik. Derdimiz, kent sorunlarını çözerken geleceğe yeni sorunlar devredilmesini önlemekti. devretmemekti. Bu çerçevede çağrımız konunun erbabı mimar ve mühendis odalarına yönelikti. Karşılık TTSO’dan geldi. TTSO Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu, beraberinde Meclis Başkanı Şadan Eren ve Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Avcı ile günebakış’ı ziyaret etti. Gazetemizde manşetten verilen ‘Dalçık değil tünel yapıyorlar’ haberi ve muhtevası hakkında görüş alışverişinde bulunduk.

Başkan Hacısalihoğlu, dalçık için “İki kavşak bile çok. Ne yapıp edip bire indirmek lazım” görüşünün öne çıktığı bir süreçte kavşakların üçe çıkarılmasına şaşırdığını belirterek, mutlaka sorgulanması gerektiğini söyledi. Hele hele dalçıkın içinden boruya alınmış dere geçirilmesi projesi, kabul edilebilir değildi. Hacısalihoğlu, “DSİ buna nasıl izin verdi? Bu konu DSİ ile mutlaka ve yeniden görüşülmeli.” ifadelerine yer verdi.

‘Belki 50 milyon liraya yapılacak Kaşüstü Dalçık Projesini 200 milyon liraya mal ediyoruz’ şeklindeki yorumumuza da gönderme yapan Hacısalihoğlu, özgün ve özel bir yorum getirerek, “Trabzon son 9 yılda 60 milyar lira civarında bir yatırım almış. Yani yıllık 6 milyar lira civarında yatırım almış. Eski parayla 60 katrilyon lira. Ancak paralar öyle yanlış yerlerde kullanılmış ki karşımıza böyle tablolar çıkıyor.” biçiminde dert yandı.

Hakikaten Trabzon’da ve özellikle ulaşımda hiçbir proje baştan planlandığı gibi gitmiyor. Kervan adeta yolda diziliyor. Ve kervanı sanki müteahhitler diziyor. Hal böyle olunca da ne yazık ki milletin parası çarçur ediliyor. Şunu söyleyebiliriz ki bugün Kaşüstü’nde bu gerçeği yaşıyoruz. Bizim gözlemlediğimiz şey, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün son dönemde daha çok müteahhitler eksenli çalıştığı. Müteahhitler nasıl isterse projeler öyle şekilleniyor. Kanuni Bulvarı içinde yer alan Yıldızlı Kavşağında da aynı olayı yaşadık. Yıldızlı kavşaklarına tüneller hariç 800 milyon lira civarında para harcandı. Şimdi bir yenisini daha Kanuni Bulvarının Boztepe güzergahında yaşıyoruz. Yol Boztepe’den Kaymaklı üzerinden Değirmendere kavşağına bağlanacaktı. Ya da Bostancı üzerinden Pelitli’ye ulaşacaktı. Şimdi Akoluk’a kadar uzatılıyor. Ortalama 400 milyon lira daha fazla para harcanacak. Üstelik yolun Akoluk’a uzatılmasının hiçbir karşılığı yokken. Herkesin desteklediği Kanuni Bulvarı’nın maliyeti 2 milyar liraya ulaştı. İnanınız 2 milyar liraya Güney Çevre Yolu biterdi. Üstelik kanuni Bulvarı’nın kent trafiğine etkisi yüzde 20’leri geçmeyecek. Bütün bu örnekleri Başkan Hacasılahoğlu’nun ‘Trabzon çok ciddi ödenekler aldı. Ancak paralar yanlış yerlere gitti’ değerlendirmesine destek vermek için yazıyoruz. Bu arada Başkan Hacısalihoğlu  Kaşüstü Dalçık Projesindeki gelişmeye sessiz kalmayacaklarını, gerek Karayolları ve gerekse DSİ nezdinde konuyu takip ederek kamuoyunu bilgilendireceklerini söyledi.

***

Dün de İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Mustafa Yaylalı aradı. Yaylalı da tünele dönüştürülen Kaşüstü Dalçık Projesinde üç kavşak planlanmasına şaşırdığını gizlemedi. Karayolları Bölge Müdürlüğünü ziyaret ederek projeleri isteyeceklerini ve bir değerlendirme yaptıktan sonra kamuoyunu bilgilendireceklerini sözlerine ekledi.

Tünele dönüştürülen ve gelecekte bu kentin önüne yeni sorun olarak gelecek gibi gözüken dalçık vakasını biz de takip ediyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89

banner37