banner114

Hafta sonu 25’inci İlahiyat Dekanları Toplantısına katıldık. Yüzü aşkın fakülte dekanı Trabzon Üniversitesinin davetlisi olarak Trabzon’daydı. 2 gün süren toplantının sonuç bildirgesini gerçekten merak ediyoruz. Zira yüzü aşkın ilahiyat fakültesinin en etkin isimleri yalnızca kendi sorunlarını değil milletin ve ümmetin beklentilerini de konuşmalı, fikir alışverişinde bulunmalıydılar. Rektör Prof. Dr. Emin Aşıkkutlu bu önemli ayağa dikkat çekerek şu ifadelere yer verdi: “Esas itibariyle milletimiz nezdinde saygın ve etkin birer dini yükseköğretim kurumu olan bu fakültelerden ülke ve millet adına, hatta ümmet adına önemli ve acil beklentiler söz konusudur”

***

Prof. Dr. Aşıkkutlu ilahiyat fakültelerinin misyon odaklı çalışmalarını öngörerek bu konuda YÖK’ün yeni bir düzenleme yapabileceğini kaydetti. Aşıkkutlu, “Aynı işi yapan ilahiyat fakülteleri yerine ,bulunduğu coğrafyanın özelliklerine, beklentilerine ve ihtiyaçlarına göre ya da konumu, eğitim-öğretim geçmişi ve fiziki ve akademik alt yapısına göre gruplandırılacak ilahiyatların misyon odaklı çalışmaları istenen verimliliği arttıracaktır.” önerisini getirdi.

***

Yüzü aşkın ilahiyat dekanının katıldığı toplantıda Rektör Prof. Dr. Aşıkkutlu, yalnızca misyon keyfiyetini değil ilahiyat fakültelerine uluslararası bir konum kazandırmanın önemine de vurgu yaptı. Aşıkkutlu bu konuda şu önerisini gündeme getirdi: “Söz konusu çalışmaları doğuya ve batıya ulaştıracak, tanıtıp, anlatacak düzeyde bir yabancı dil sorunu ilahiyatların uluslararasılaşmaları  önünde aşılması gereken önemli bir engel olarak durmaktadır.”

Ve üçüncü olarak ilahiyatların akreditasyon çalışmalarına yönelik eksikler… Prof. Dr. Aşıkkutlu bu konuda yabancı dil eksiğinin ardından şu öneriyi hatırlattı: “Bu süreçte ilahiyatların fiziksel ve bilimsel alt yapılarının güçlendirilmesi acil bir ihtiyaçtır. Bu bağlamda ilahiyat dergilerinin ulusal ve uluslararası bilimsel yayın kriterleri bakımından kalite standartlarının belirlenerek bu süreçle uyumlu hale getirilmesi, akademik atama ve yükseltme kriterlerinin bu sürece katkı verecek şekilde ulusal, akademik ve objektif ölçülere bağlanarak standartlarının belirlenmesi gerekmektedir.”

Rektör Prof. Dr. Emin Aşıkkutlu’nun açılış konuşmasında ortaya koyduğu yeni yol haritası ve yeni keyfiyetler sonuç bildirgesine bakalım ne kadar yansıyacak? Bakalım ilahiyat dekanları başlarında bulundukları okulların geleceğini gündeme getirecekler mi? Yoksa vaziyeti idare etmeye devam mı edecekler?

***

Programın bir diğer konuğu ise Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel müdürü Nazif Yılmaz’dı. Türkiye’de halen 34 bin ilahiyat öğretmenin yanı sıra 10 bin civarında ilahiyat mezunu meslek öğretmeni olduğunu, kaydeden Yılmaz, İlahiyat öncesi yabancı dil sorununa dikkat çekti. İstanbul’da 6 dilde eğitim veren kurumlar  oluşturduklarını kaydetti.

Yılmaz, bu konuda birkaç soruna dikkat çekti… 1- Hafızlık yarışmalarında derece yapan çocukların mutlaka İlahiyat Fakültelerine gitmeleri sağlanmalı. 2- İlahiyat Fakültelerinde musiki, hüsn-i hat ve spor programlarına ciddi olarak yer verilmeli. 3- İlahiyat Fakültelerine eskiden gidecek öğrenci bulamazken şimdi nitelikli öğrenci arayan noktaya geldik. 4- İmam Hatip Proje Okulları İlahiyatlara yeterince öğrenci göndermiyor. Bu bir sorundur ve çözülmeli. 5- İlahiyatların nitelikli akademik kadro sorunları mutlaka halledilmeli.

Genel müdür Yılmaz, sonuç bildirgesinde sorunların çözümüne yönelik bir şeyler çıkması gerektiğini belirterek sözlerini tamamladı.

Güzel ve verimli bir toplantı izledik. Bakalım sonuç bildirgesinde nelere yer verilecek? Bakalım toplantının Trabzon ayağı ne kadar fark ettirecek?

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner108