Büyükşehir Belediye Başkanı O. Fevzi Gümrükçüoğlu, Büyükşehir Başkanlığının ikinci yılında düzenlediği basın toplantısı diğerlerinden farklıydı. Başkan’ın duruşu, hedefleri, konularına hâkimiyeti ve Trabzon’la ilgili hafızası her şeyi yerli yerine oturtan bir keyfiyetteydi. Büyükşehir esas hizmete bundan böyle başlayacak demekti.

***

Şehir hastanesi konusunda aklın yolunu ve şehrin çıkarını anlattı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la yüz yüze konuyu görüşmesine ilişkin ayrıntılar verdi. Sonunda “İstenen 300 dönümlük alan yalnızca Akyazı’da var. Hastane oraya yapılacak.” dedi.

***

Hafif raylı sistemle ilgili zamanın geldiğini söyledi. Bu bağlamda çalışma başlatıldığını ancak çalışmanın daha çok sahil boyunca yapılacağını kaydetti. İmar ve şehircilik konularındaki söylemi, bazı ilçe ve belde belediye başkanlarının bu kentin geleceğine ne kadar ihanet ettiğini ortaya koyacak cinstendi. Şu çarpıcı ifadeleri kayıt altına almak lâzım: “2014 yılında Trabzon’un nüfusu 766 binden 768 bine çıkmış. Bu belediyelerin verdiği ruhsat sayısı ise 38 bin. Her ruhsatı 5 kişi ile çarparsanız 190 bin eder. Trabzon’un nüfusunun 190 bin artacağı mı ön görülmüş? Elbette hayır. Tablo ortada…”

***

Trabzon’da turizm konusunda yeni bir adım daha atılıyor. Turist danışmanları sokaklarda ve özel kıyafetlerle dolaşacak. İŞKUR üzerinden çalıştırılacak, Arapça ve İngilizce bilen 25-30 turist danışmanı turistlere ‘ihtiyaçlarını ve varsa sorunlarını’ soracak. Sorunlarını kaydedip ilgili merkeze ulaştıracak. Merkezden de ilgili birime ulaştırılıp çözüm yolu aranacak. Bu konuda eski belediye binasının altındaki merkezî yerin turizm danışma bürosu olarak kullanılacağını tekrarladı.

***

Başkan’ın önüne gelen sorulardan biri de Kahramanmaraş Caddesi’nin bir bölümünün aktif trafiğe kapatılması konusuydu. Trabzon’daki hemen tüm STK’ların bu yöndeki net tavrı kapatılması yönünde. Başkan Gümrükçüoğlu ise bu konuda bir çalışma yaptırmış. Şunları söylüyor: “Bir şehirde birbirine paralel üç caddeyi kapatmanın dünyada örneği yok. Üç caddeyi kapatıp bir sahil yolu, bir Tanjant’la mı çalışacaksınız? Bakın bir araştırma yaptırdık. Tanjant yolunda sakin bir günde doğu istikametine 17 bin araç gidiyor. Aynı şekilde batı istikametine ise 20 bin araç gidiyor. Kahramanmaraş Caddesi’ne ise Cumhuriyet Caddesi’nden aynı gün 13 bin, Palet istikametinden ise 7 bin araç giriyor. Toplamda 20 bin araç. Bu 20 bin aracı yukarıdaki Tanjant’a mı yönlendireceksiniz? Bir adım yol alamazlar. Bu işin tek sorumlusu UKOME’dir. Biz EDES’le Maraş’taki sıkıntının çözüleceğine inanıyoruz. Sistemi ihaleye çıkarıyoruz.” Dileriz Başkan EDES ile bu sorunu çözer.

Biz Sayın Başkan’la aynı fikirde değiliz. En azından itirazlarımızı yeni açıklamaları üzerinden Sayın Başkan’a iletmek istiyoruz. 1- Birbirine paralel üç değil, iki cadde söz konusu. Kunduracılar zaten trafiğe kapalı caddedir. Maraş’ın ise sadece bir bölümü kapatılsın isteniyor. Hem Uzunsokak hem Maraş Caddelerini… Her iki caddenin kent merkeziyle buluşan 500 metrelik bölümü aktif trafiğe kapatılarak tamamen halka açılsın isteniyor. Turizme açılsın isteniyor. Örneği ise Taşbaşı’ndan gelen yolun Meydan geçişi… Yoksa trafiğe kapatılmıyor. Meydan bugün trafiğe kapalı mı? Hayır. Aktif trafiğe kapalı. Ama pasif  biçimde işliyor. En önemli kavşak görevini sürdürerek trafiği yönlendiriyor. Ama rahatsız etmeden. Taşbaşı’ndan ve Meydan kenarından geçen tek şerit yol nasıl rahatsızlık vermeden trafiği rahatlatıyorsa benzer uygulama Cumhuriyet Caddesi ile Maraş Caddesi’nin birleştiği noktadan itibaren de uygulanabilir. 2- Cumhuriyet Caddesi ve Palet yönünden gelen toplam 20 bin aracın dörtte biri minibüslerdir. Bunlar zaten postane yönüne dönecek ve depolama yapmayacaktır.  Kent merkezinde iki araçlık da olsa depolamaya izin verilmemeli, belirlenen duraktan var olan yolcusunu alarak hareket etmelidir. 3- Geri kalan 15 bin araç ya otoparklara yönelecek veya bugün olduğu gibi tek şerit yoldan Meydan’a ulaşarak kuzeye/güneye devam edecektir. Yani bu araçlar Tanjant’a yönlendirilmeyecektir. Bugün de zaten cadde tek şerit işlemektedir.

Elbette trafikçi değiliz. Biz sadece yaşanabilir bir kent için, Maraş Caddesi’ndeki o çok kötü görüntünün giderilmesini istiyoruz. Başkan Gümrükçüoğlu’ndan bir söz bekliyoruz. EDES sonuç vermezse ve o kirlilik devam ederse tek şeritli kapatmayı (pasif trafiği) düşünür müsünüz?

 

Büyük projelerde önemli mesafe alan Büyükşehir kent içi trafiğini artık gündemden düşürmelidir. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.