Trabzon 15 yıldır bu projeleri konuşuyor. Kent konseyleri toplanıp dağılıyor. Doğu Karadeniz hariç tüm ülke Hızlı Treni konuşurken bölgemiz henüz vagonla tanışmadı. Samsun’dan Rize’ye tüm bölge illeri Güney Çevre Yollarını yaptırırken Trabzon’da Kanuni Bulvarı’nın arkasına saklanıldı. Hem fiziki hem öğrenci hem de öğretim elemanı açısından hakkımız olan ikinci üniversite savsaklandı. Yıllardır ikinci pist ihtiyacını tartışa tartışa Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ne çivi çakılmadı. Koca bir kent tam 8 yıldır Akyazı Stadyumu ile oyalandı.

***

     Özellikle tam 4 yıldır sahipsiz kalan Trabzon’un ikinci bir dört yıl daha sahipsiz kalmaya tahammülü yoktu.. Allah bize yardım etti ve Cumhurbaşkanı/ Başbakan ile çok iyi hukuku olduğunu gözlediğimiz  bir aday nasip etti. Biliniz ki, bu projeler Süleyman Soylu farkının göstergesidir. Hatırlanırsa Trabzon mitinginde Başbakan Ahmet Davutoğlu Soylu’nun ağzıyla konuştu. Önce Trabzon vizyonu çizdi. ardından vizyon projelerini sıraladı.

***

Yatırım Adası’nı ve ikinci pistin sözü daha önce verilmişti. Ama takip edecek siyasi irade yoktu. Öylesine bitik vaziyete düştük ki, Cumhurbaşkanı 2050 sağlık vizyonu olan Şehir Hastanesi sözü veriyor, bizimkiler;  “Gerek yok. Fatih Devlet Hastanesi’ni büyütün bize yeter” diyor. Taki Soylu müdahale edene kadar. Arap Turizmi gibi bir kalkınma aracı yakaladık ama herkes övünüyor; kimse sorunları çözmeye gayret göstermiyor. Ta ki Soylu’nun kentin meselelerini ve kaybedilen yılları TTSO’da dinlemesine kadar...

***

     Projelerin şahı Güney Çevre Yolu... Padişahı ise Demiryolu... Güney Çevre Yolu tam 18 yıllık beklentimiz. Üstelik bu 18 yıllık sürede Bayındırlık Bakanlıkları’na hep Trabzonlu Bakanlar vekâlet etmesine rağmen... Biz dahil kimse Demiryolu’nun ve hatta  Güney Çevre Yolu’nun vaat edilen projeler arasında olacağına inanmadık. Süleyman Soylu’nun farkını burada anladık.

     Demiryolu...

Adına platformlar oluşturulan Demiryolu için 2023 tarih verilmişti. İhalesi 2018’de yapılacak ve 5 yılda bitirilecekti. Şimdi ise muhtemelen 2016 yılında ihale edilecek. Ayrıca yeni güzergâh bize göre en doğru olanı. Kalkınma bölgesel olacaksa yolun stratejik olması gerekir. En verimli, en kısa değil, en stratejik olanı tercih edilmeliydi.

     Tirebolu da yararlansın, Görele’de, Beşikdüzü de, Vakfıkebir de...  Tirebolu’da da liman olsun, Görele’de de, Vakfıkebir’de de, Akçaabat’ta da. Trabzon’da iki liman olacak. Önce Arsin Yatırım Adası’na, sonra  Rize Derepazarı Limanı’na ulaşacak. Oradan Hopa ve Batum’la buluşacak. Tirebolu’daki liman Trabzon’u büyütür. Tirebolu limanı, Görele limanı Trabzon’a kaybettirmez, kazandırır. Bu iki ilçe âdete Trabzon’un ilçeleri gibi işlev görür. Kıskanmaya gerek yok. İyidere/Of Lojistik Merkezi...  Arsin Yatırım Adası... Hepsi bizim. Hepsi Trabzon vizyonunun birer parçası gibidir.

 

Bugünkü şükranlarımız ve sevincimiz kadar yarın tüm projelerin takipçisi olacağımıza söz veriyoruz. 15 yıllık gazetecilik hayatımızda yazıp çizdiğimiz, peşine düştüğümüz, bakanlarla dövüştüğümüz projelerimizi bize vaat edenlerden ‘Allah razı olsun’ diyoruz. Zor olanı vaat almaktı, takip etmek bizim sorumluluğumuz...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89

banner108