Warning: getimagesize(/home/gunebakiscom/public_html/images/banner/aaa.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/gunebakiscom/public_html/amp/functions.php on line 0
Maraş Caddesi’ne ‘B’ planı uygulanacak

Maraş Caddesi’ne ‘B’ planı uygulanacak

Atatürk Alanı’nın kuzey cephesi örnek alınarak Maraş Caddesi’ne taşındı

Gümrükçüoğlu: “Bu ‘B’ planı Meydan Parkı’nın kuzey cephesindeki çalışmayı Maraş Caddesi boyunca iki şerit esasına uygulamaya dayalı bir çalışmadır.”

Projeyi İTÜ İle Hazırlıyor

TRABZON Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, kentin en önemli sorunlarından biri olan Kahramanmaraş Caddesi’ndeki trafik sıkışıklığıyla ilgili “B” planını açıkladı. Trabzon Emniyet Müdürlüğüyle Elektronik Denetim Sistemi (EDES) konusunda ilerleyemediklerini kaydeden Gümrükçüoğlu, İstanbul Teknik Üniversitesiyle birlikte hazırladıkları yeni projeyi Büyükşehir Belediye Meclisinin dünkü oturumunun başında açıkladı.

Maraş’a Çekidüzen Gelecek

2018’DE uygulanacak yeni projeye göre cadde ikiye ayrılacak. Bir bölümünü  doğrudan Meydan Parkı yönüne gitmek isteyen hususi araçlar, bir bölümünü de toplu taşıma araçları kullanacak. Dolmuşlar için de en fazla iki minibüsün sığacağı cepler oluşturulacak. Böylece her iki bölümde de hiçbir araç bekleyemeyecek. Bir nevi Atatürk Alanı’nın hemen altındaki tek aracın seyrettiği yol örnek alındı. Ayrıca Şehir Müzesi ve Zorlu Otelin önüne kontrollü cepler yapılacak. .

TRABZON Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, kentin en önemli sorunlarından biri olan Kahramanmaraş Caddesi’ndeki trafik sıkışıklığıyla ilgili B planını açıkladı. Trabzon Emniyet Müdürlüğüyle Elektronik Denetim Sistemi (EDES) konusunda ilerleyemediklerini kaydeden Gümrükçüoğlu, İstanbul Teknik Üniversitesiyle birlikte hazırladıkları yeni projeyi Büyükşehir Belediye Meclisinin dünkü oturumunun başında açıkladı. 2018’de uygulanacak yeni projeye göre cadde ikiye ayrılacak. Bir bölümünü caddeyi kullanarak doğrudan Meydan Parkı yönüne gitmek isteyenler bir bölümünü de toplu taşıma araçları kullanacak. Dolmuşlar için de iki araçtan daha fazla aracın sığamayacağı cepler oluşturulacak. Böylece her iki bölümde de hiçbir araç bekleyemeyecek. Bir nevi Atatürk Alanı’nın hemen altındaki tek aracın geçebileceği yol örnek alındı. Ayrıca Trabzon Şehir Müzesi ve Zorlu Grand Otelinin önüne kontrollü cepler yapılacak.

VATANDAŞ TEPKİ GÖSTERİR...

Konuşmasında caddeyi kullanan araç sayısını ayrıntılı olarak paylaşan Başkan Gümrükçüoğlu, caddenin trafiğe kapatılmasının imkân ve ihtimal dâhilinde olmadığını belirtti. Dünyanın hiçbir yerinde birbirine paralel üç caddenin trafiğe kapatılmadığını iddia eden Gümrükçüoğlu “Uzunsokak ve Kunduracılar Caddesi trafiğe kapalı. Bir de Kahramanmaraş Caddesi trafiğe kapatılacak. Tabi söylemesi kolay... Biz bu konu üzerinde çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz. Kahramanmaraş Caddesi’ni trafiğe kapatarak oradaki trafik yükünün Yavuzselim Bulvarı’na ve sahil yoluna bindirilmesi mümkün değildir. Cadde trafiğe kapatılsa vatandaşlar belediyenin önünü araçlarını bırakıp koşa koşa gelerek ‘Ne yapıyorsunuz, kaldırın bu kararı.’ der.” diye konuştu.

EDES’TE YOL ALINAMADI...

3 yıl önce EDES’e çalışmaya başladıklarını ancak yol alınamayınca B planını hazırladıklarını ifade eden Gümrükçüoğlu “Bu B planı Meydan Parkı altındaki çalışmayı Maraş Caddesi boyunca iki şerit esasına yapmaya dayalı çalışmadır. Dolmuş durakları sadece cep olarak bırakılmaktadır. Bu cepte iki araç varsa iki aracın sığabileceği cep bırakıldı bir aracın geçeceği en genişliğinde bırakılacağından ötürü o cebi kullanacak araç arkadan araç gelirse mutlaka çıkmak zorunda. Yoksa başka araç giremeyecek.” ifadelerini kullandı.

‘TRAFİK EKİPLERİ GÖREVLERİNİ YAPMADI’

Caddedeki sıkışıklıkla ilgili herkesin görevini yapması gerektiği yönünde çağrıda bulunduklarını anımsatan Gümrükçüoğlu şöyle devam etti:  “Mesajımız trafikten sorunlu emniyet görevlilerineydi. Trafik sıkışıklığının özel araçlar ve kargo araçlarından kaynaklandığı belirlenirken aynı zamanda tek araç olarak izin verilen dolmuş esnafımızın da 2-3 araç olarak buralarda olması ile trafik sıkışıklığı yaşandı. ‘Herkes görevini yapsa trafik sıkışıklığı ortadan kalkacak.’ dedik. Maraş caddesinin trafiğe kapatılması sürekli gündeme geldi. Böyle bir şeyin söz konusu olmadığını söyledik. Maraş Caddesini bu günkü koşullarla trafiğe kapatmak olabilecek bir şey değil.”

HER KURUMUN KATKISI ALINACAK

Gümrükçüoğlu, projenin teknik detaylarının ilgililere aktırılacağını ifade ederek “Projenin tasarım örneği belediye meclis üyelerimize takdim edilecektir. Valilik, Emniyet Müdürlüğü ve trafiğe, KTÜ’ye, esnaf odaları ve Şoförler Odasına, Karayollarına, Elektrik İdaresine, doğal gaz yüklenicisine, Türk Telekom sorumlularına, STK yetkililerine proje sunulacaktır. Bütün bu kuruluşlardan aynı şekilde çalışmalara katkılarını da yazılı olarak talep etmiş olacağız. Bu çalışma sırasında İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Ulaşım Bölümünün bize paydaş olarak katkılarını şimdi KTÜ ile görüşmeyi sürdüreceğiz. Bu yapılan çalışma bu yılsonuna kadar tamamlayacak olduğumuz ve önümüzdeki yılbaşından itibaren nihai şeklini verilip finansman kaynağı araştırılacak olan hafif raylı sistem ile çelişen bir uygulama değildir.”

Başkan Gümrükçüoğlu’nun açıklamalarının ardından Büyükşehir Belediyesi Yatırım ve İnşaat Dairesi Ulaşım ve Trafik Kurulu Üyesi Abdulkerim Yıldırım proje detaylarını Büyükşehir Belediye Meclis üyelerine aktardı.

Berkant PARLAK

Haberler