casino maxi tempobet canli casino casino metropol gunebakisbutik pasta

Teleferik yükseliyor


Bu haber 2017-01-11 09:17:31 eklenmiş ve 0 kez görüntülenmiştir.

TRABZON’UN yıllardır tartıştığı 5 teleferik projesinden hiçbiri hala başlamazken Beşikdüzü Teleferik hızla devam ediyor. Trabzon'un Beşikdüzü ilçesinde 1993 yılından beri ilçe halkının gündeminde olan teleferik projesi hayata geçiyor. Beşikdüzü Belediye Başkanı Orhan Bıçakçıoğlu’nun ısrarcı takibi sonrası projesi yapılan ve ihale edilen Beşikdüzü Teleferik’in ayaklarının çelik işi hızlı bir şekilde devam ederken, projenin 29 Ekim 2017 tarihinde hizmete girmesi bekleniyor.  

Trabzon’da Çaykara Uzungöl’de 2, Maçka Sümela’da 1, Ortahisar Boztepe’de 1 ve son olarak Pazarkapı- Botanik Park arasında planlanan 1 olmak üzere toplamda 5 teleferik projesi hala tartışılırken Beşikdüzü önemli bir yol aldı. Beşikdüzü Belediye Başkanı Orhan Bıçakçıoğlu göreve geldiği 2014 yılının Mart ayından sonra fizibilitesini yaptırarak projesi çizdirdi ve 2016 yılının başında ihale edilerek inşaatına başlanıldı. İhaleyi İtalyan firması kazanarak işe başladı. Halen inşaatı devam eden teleferik projesi bir aksilik olmazsa, 29 Ekim 2017'de resmen hizmete girmiş olacak. Ancak bu tarihten önce sürüşlerine başlanılacak.

Beşikdüzü Teleferik, alt ve üst istasyonlar olmak üzere inşaatın toplam maliyeti KDV dahil 45 milyon lira. Beşikdüzü Belediyesi olarak arazi şartları ve teleferiğin ulaştığı noktadaki sosyal tesisleriyle beraber yaklaşık 100 milyon liraya çıkacak bir Beşikdağ turizm ve doğa sporları merkezi inşa ediliyor. Bu proje tamamlandığında Beşikdüzü çevre il ve ilçelerden hatta yurt dışından gelen turistlerin ilgi odağı olacak bir coğrafi konuma da sahip. 3100 metre uzunluğunda olan teleferik hattı sıfırdan 535 metreye çıkıyor. Ayrıca Türkiye'de ilk uygulanan sistem bugün sadece Antalya Tahtalı'da özel sektöre ait. İki kabinden oluşan Beşikdüzü teleferik vargel sisteminden oluşuyor. Kabin başına yolcu kapasitesi 55 kişi. Bundan dolayı da özellikli bir sistem. Biraz pahalı ama işletme maliyeti diğer sistemlere göre daha ucuz olduğu için tercih edilmiş. Daha güvenli, uzun ömürlü ve her türlü hava şartlarında çalışabilecek.  Türkiye'de bugün teleferik olayı birçok belediyenin gündeminde fakat maliyetli projeler. Beşikdüzü teleferik bittiğinde yapılan fizibiliteye göre maksimum 7 yılda kendini amorti edecektir. İlçede çalışmalar aralıksız sürdürülüyor.  

ETİKETLER :
Yorumlar
Adınız :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer Güncel Haber haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -
Anket

Günebakış Gazetesi
© Copyright 2013 abanozmedya.com. Tüm hakları saklıdır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi