banner114

Viyadük hattı afet alanı değil miydi?

JEOLOJİ Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı Semi Hamzaçebi, Boztepe güzergahının afet bölgesi olmasına dikkat çekerek uygulamadaki eksikliğe dikkat çekti. Hamzaçebi, “Kaya düşmelerinden dolayı zaten orası AFAD tarafından afet bölgesi ilan edilmişti. Afet alanından çıkartıldı mı?” diye sordu. Hamzaçebi, “Kaya düşmelerinden dolayı zaten orası AFAD tarafından afet bölgesi ilan edilmişti. Karayolları Genel Müdürlüğü, tabi burada bir proje yaparken sahanın kamulaştırmasını yaparak orada bir plan, proje oluşturdu. Ama neticede yapılması gereken AFAD’a tekrar başvurulup buranın afet alanından çıkarılmasıydı. Uygulamada bir eksiklik var.” dedi.

HUKUKİ BİR SORUNDUR

Afet bölgesinde yapılan projenin hukuksal olarak sorun doğuracağını ifade eden Hamzaçebi, “AFAD’ın kayıtlarında olan bir şey bu. Daha önce maşatlık dediğimiz yerdeki futbol sahasında kaya düşmeleri oluyordu. Bu kaya düşmelerinden dolayı zaten orası AFAD tarafından afet bölgesi ilan edilmişti. Karayolları Genel Müdürlüğü, tabi burada bir proje yaparken sahanın kamulaştırmasını yaparak orada bir plan projesi oluşturdu. Ama neticede yapılması gereken AFAD’a tekrar başvurulup buranın afet alanından çıkarılması gerekirdi. Tabi bu sürecin işlenip işlenmediğini bilmiyoruz. Uygulamada bir eksiklik var. Bu da hukuksal olarak sakınca doğurur.” diye konuştu.

KAYITLARDA AFETE MARUZ BÖLGE OLARAK GÖRÜNÜYOR

Kanuni Bulvarı Boztepe ayağının hala afet bölgesi olarak kayıtlarda yer aldığını belirten Hamzaçebi, “Karayolları, gerekli projeyi yapar, ondan sonra AFAD İl Müdürlüğüyle iletişime geçip o alanın afetlik durumunu ortadan kaldırır. Ama bu işlem yapılmadığı için hala orası afet bölgesi olarak gözüküyor. Orada mevcut tehlike kaya düşmeleridir. Kaya düşmeleri orada rehabilite edilmişse yani önlem alınmışsa risk ortadan kalkmıştır. Ama hukuki olarak baktığımızda neticede o alandan çıkarılması gerekiyor. Hala afete maruz bölge olarak gözüküyor.” şeklinde açıklama yaptı.

ÇALIŞMALAR SIRASINDA TEHLİKE OLUŞTURABİLİR

Çalışma sırasında yaşanabilecek tehlikelere dikkat çeken Hamzaçebi, “Tünellerde yapılacak olan patlatmalarla beraber titreşime geçerek kaya bloklarını hareket ettirebilir mi, bilmiyoruz. Tabi biz Karayollarının bu durumu hesap etmiş olduğunu düşünüyoruz. Ancak projenin işleniş tarzında bir yanlışlık söz konusu. Şuanda herkesin kafasında bir problem oluştu. Neticede orada yapılan projede herhangi bir işlem sonucu tekrar kaya düşmesi olur mu? Olursa tehlike oluşturur mu? Olaya baktığımızda AFAD ve Karayolları Genel Müdürlüğünü ilgilendiren bir durum.” şeklinde söz etti.

Rabia MOLLAOĞLU

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner108