Turizmde atılım dönemi

Trabzon turizmi için büyük önem arz eden ‘7 Yeni Uzungöl’ projesini Pazarcık’ta yeniden hatırlatan Bakan Soylu, “15 Temmuz nedeniyle bu güzel hedeflerimizi biraz öteledik. Şimdi güzel adımlar atacağız.” dedi

Trabzon Özelliklerinin Çok Azını Kullanıyor

İÇİŞLERİ Bakanı Süleyman Soylu, gerek kültür turizmi gerekse doğa turizmi açısından müthiş bir potansiyele sahip olan Trabzon’un bu özelliklerininin çok azını kullandığını söyledi. Araklı ilçesinin turizm merkezi yapılacak bölgelerinden biri olan Pazarcık’ta turizm sezonunu açan Bakan Soylu, önümüzdeki sürece ilişkin yol haritasını da ilan etti.

Turizm Bileşenlerinden Memnuniyet Çalışması İstedi

TRABZON’A daha çok turist çekebilmek ve bir turistin kalış sürecini 3 günden daha fazlaya çıkartmak için neler yapılabileceğine atıfta bulunan Soylu, “Turizmin katmanları tekrar bir araya gelecek. En iyi taksiciyi, en iyi esnafı, en iyi oteli ve birtakım grupları seçerek onlara teşekkür edeceğiz. 20 binin üzerinde konaklama yapabileceğimiz yatağımız var. Bunu artıracağız.” dedi.

7 Yeni Uzungöl Projesini Tekrar Gündeme Getirdi

SEÇİM sürecinde Trabzon için vadedilen ‘7 Yeni Uzungöl’ projesinin 15 Temmuz darbesi nedeniyle ötelendiğini kaydeden Soylu, “Araklı’da yalnız Pazarcık değil, Turup ve Kalecik de var. Bize 7 yeni Uzungöl yetmez dedik. Bize 7 tane Uzungöl lazım. Bu turizm sezonunda çok önemli ve güzel adımlar atacağız.” şeklinde konuştu.

TRABZON’UN bacasız sanayisi olarak ön plana çıkan turizm sezonunun açılışı bugün Trabzon’un Araklı ilçesinde turizm merkezi ilan edilen Pazarcık’ta yapıldı. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun da katıldığı program mehter mehter takımının marşlarıyla başladı. Araklı’da dün meydana gelen kaza sonrası 4 kişinin hayatını kaybetmesi sebebiyle kutlamaların iptal edildiği programa çok sayıda vatandaş katıldı.

ŞEHRİMİZ SAHİP ÇIKACAKTIR

Programın açılış konuşmasını yapan Trabzon Kültür Turizm İl Müdürü Ali Ayvazoğlu konuşmasına Araklı’da gerçekleşen kazada ölenleri anarak başladı. Ayvazoğlu “Ülke ve Karadeniz turizminde ülke bir yere sahip olan Trabzon artan turist sayısıyla önemli bir yer almıştır. 2017 yılının ilk dört ayına baktığımızda 221 bin 616 kişinin ilimizi ziyaret ettiğini görüyoruz. Verilere baktığımızda Trabzon’un bu sene önemli bir olacağını görüyoruz. Kurumların turizme destekleri şehrimize önemli katma değer sağlamıştır. Trabzon’umuz ikinci aşamaya geçerek yeni alanlara yönlendirmektir. Şehrimiz hem kültürüne hem turizme sahip çıkacaktır. Bugün buradan Araklı Pazarcık turizm merkezini dünyaya tanıtıyoruz.” dedi.

ARAKLI TURİZM MERKEZİ OLACAK

Araklı Belediye Başkanı Recep Çebi yaptığı açıklamada Bakan Soylu ve milletvekillerine teşekkür ettikten sonra “ Bir çok projemiz var gerçekleştirmek istediğimiz. Sağolun destek oluyorsunuz. Arakl’ıda elim bir kaza sonucu 4 vatandaşımız kaybettik. Sağolsun Bakanımız ve vekillerimiz cenaze namazına geldi. Araklı turizmin merkezi olacak.” dedi.

SOYLU ÖNCE TAZİYE İLETTİ

Açılışta konuşan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu “Trabzon’da turizm sezonun açılısı sebebi ile gerçekleştirilen bu etkinliğe teşrif eden herkese teşekkür ediyorum. Dün Araklı’da elim bir trafik kazası yaşadık. Bugün de rahmet rahmana kavuşanları ahirete uğurladık. Taziye dileklerimizi ilettik. Oradan da buraya yani Turizm haftamızın açılışı sebebi ile sizlerle birlikte olmaya geldik. Allah rahmet eylesin. Allah yakınlarına cennette kavuşmayı nasip etsin.” şeklinde konuştu.

TRABZON TÜM AVANTAJLARA SAHİPTİR

Ülkenin genel durumuyla ilgili ve terörle mücadele bağlabında önemli açıklamalar yapan Soylu turizmde güler yüzlülüğün önemine vurgu yaptı ve Trabzon olarak  büyük avantajlara sahip olduğunu kaydetti. Soylu bu bağlamda şunları söyledi: “Türkiye modernlik seviyesine ulaşmıştır. Oysaki Dünya’daki bir çok ülke fakirlik seviyesindedir. Ülkemizin en önemli zenginliklerinden birisi de tarihi doğal miraslarımızdır. Bu toprakların insanlığa anlatacak çok şeyi vardır. Örnekler mevcuttur. Deniz, sahil güneş, karlı dağlar, ormanlarımız ağaçlarımız, havamız, bu medeniyetin en önemli unsuru insanımız. Yayalar, dereler, ırmaklar şelaleler var. Kullanım imkânlarımız var. Bu da avantajımızdır. Bütün bunların ötesinden insana insan olarak bakan değer var.Anadolu insanını sıcaklığı güler yüzlülüğü vardır. Bizim güzel şehrimizde tüm avantajlar mevcuttur. Fabrika kuracak arazi olmayabilir. Trabzon kendi güzelliğinden feragat etmeden bu avantajlarla itici gücünü bulmuş olacaktır.”

TRABZON 2 MİLYON 150 BİN TURİSTİ HAZIRLAYAN ŞEHİRDİR

“Trabzon hali hazırda yılda 2 milyon 150 bin turisti hazırlayan şehirdir. 414 bini yabancıdır. Trabzon’un hali hazır da turizm kültürü mevcuttur. Hedefimiz geliri yukarı çekmektir. Trabzon turizm potansiyelinin çok azını kullanmaktadır. Şehrin kendine ait kültürü ve yaşam tarzı var. Değişik turizm çeşitlerin veren bir yapısı var. Bir taraftan muhteşem bir doğamız ırmaklarımız şelalerimiz var, hayranlık uyandıran üretimimiz var soframız zengin onu r duyabileceğimiz dünyanın her damağına lezzet katabilecek soframız var.  Irmaklarımızdan yayalarımıza kadar herkesin yorgunluğunu unutabileceği manzaramız var. Geçenlerde Galatasaray-Trabzon maçına gittim. Çıkarken 200*250 üzerinde Avrupa’nın her yerinden gelmiş kardeşimi gördüm. “maça geldik ama şehri görmek için de geldik. Kendi toprağımıza dokunmazsak unutmaktan korkuyoruz” dediler. Paris Amerika Rusya’da yaşasana burayı bir kere görmüş herkes bir kez daha görebilmek için can atmaktadır. Referandum bitti işimiz bitmedi aralıksız çalışıyoruz. Bütün kamu kurumları ile herkesle yürüyen yatırımları adım adım ne yapacağımız konuştuk. Turizmde neler yapmalıyız. Heyet tekrar bir araya gelecek. En iyi taksici esnaf, otel, insanımızı bir takım grupları seçerek onlara hep beraber teşekkür edeceğiz. Rekabet ederek Trabzon’a turist çekeceğiz.” “Trabzon’da bir kişinin kalma süresi 3 gündür bunu arttırmak zorundayız. 20. Binin üzerinde konaklama yapabileceğimiz yataklar söz konusu bunu arttırıyoruz. Yayalara maalesef iyi davranmıyoruz. Böyle bize bırakılmadı. Ben yapılmasın demiyorum. Buranın kendi mimarisine uygun bir şekilde yapılması gerekiyor. 350 metre hangar gibi beton yer yapmış. 6 katlık 5 katlık binalar geçmişe doğaya ve yaylaya ait cinayettir.”

15 TEMMUZ TÜM PROJELERİ ÖTELETTİ

“Gelip bu yaylalarda doğanın yapısına uygun olmayan imarı koymak geleceğe bıraktığımız en kötü mirastır. Yapacağımız işler var. Hepimiz sorumluyuz. Nasıl yapabiliriz konuşacağız. Yayla evi örnekleri var yapan olursa başımızın üstüne onunu da kuralı var. İnsanlarımızın daha iyi çalışacak yerler oluşmalıyız. Sadece burası değil Araklı’da Turup ve Kalecik var çok iyi turizm merkezi olacak. Öbür taraftan Pazarcık. Bize bir tane Uzungöl yetmez dedik. Bize 7 tane Uzungöl lazım. Bu turizm sezonunda çok önemli ve güzel adımlar atacağız. Geçen sene çok güzel hedeflerimiz vardı. Ama 15 Temmuz Türkiye’nin hedeflerini ötelemek zorunda kaldı. Ama görüyorsunuz ki Türkiye’yi yere seremiyor. Ey ahmaklar bir şeyi aklınızdan sürekli olarak çıkarıyorsunuz. Türkiye’nin üzerine ne kadar gelirseniz. Bu ülke o kadar güçlenir. Ve bunu milletimiz demokrasiyle oyla gerçekleştirdi. Referandumda herkes eteğindeki taşları döktü. Hala dökmeye çalışanlar var. Bu ülkede yeni sistemle birlikte ülkemize neler kazandırabileceğiz ona bakıyoruz. Birileri söz üretecekler bizde iş üreterek milletimizin bize verdiği emaneti yarına taşımaya çalışacağız. Gelen misafirlerimize geleneğimize göreneğimize ananemize göre davranmalıyız. Ama en iyi reklam buradan gelip memnun olup oraya gidip diliyle gözüyle anlatabilen olmaktır. Buranın güzelliklerinin anlatıldığı anlayışın üstüne şöyle bir yanlışlıkla kaldık demek her şeyi ters düz eder. Aman ha dikkat ederim. Birbirimizi uyaralım. Bu sorumluluk bize ait. Nasıl çay tarlasına güzel bakıyorsak. Turizmde aynı şekilde gerçekleştirilecek bir anlayışa sahip olmamız gerek.”

ARAKLI’YA TESİSLER GELİYOR

“Buraya geldiğimiz için Veysel Eroğlu bakanımızı aradık. Pazarcık’a geldiğimizi söyledim. Bu Pazarcık’a iyi tesisler geliştirmemiz lazım. Buradaki belediye başkanımız valimiz daha iyi işler gerçekleştirecekler. Proje gerçekleştirecekler. Balık sezonu açılırken vira bismillah denir. Turizm sezonunu açarkende bütün bölgemize ayrı ayrı hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. Bizim topraklarımıza en iyi yanaşır. Geçen sezon oturduk bir muhasebe yaptık bu sezon sonuda oturacağız. Turizm için daha başındayız. Buralarının her birinin helikopter olacağı, turistlerin