Trabzon’da kavşak çıkmazı

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim dalında görevli olan Öğretim Üyesi Prof. Dr. Atakan Aksoy, Trabzon’da yapılan kavşak düzenlemeleri trafiği rahatlatıyor mu yoksa trafiği daha da içinde çıkılmaz bir hale mi getiriyor günebakış gazetesi için değerlendirdi. Trabzon’da yapılan bazı kavşakların çok başarılı olduğunu belirten Aksoy, bazı kavşaklarında beklenilen etkiyi yaratmadığını söyledi. Trabzon’da trafiğin çıkılmaz bir hale geldiğini belirten Aksoy, Güney Ekspres Kara Yolu ve Güney Ekspres Demir yolu uygulamalarının bölgeye rahat bir nefes aldıracağını söyledi.

KAVŞAK UYGULAMALARI YAPARKEN ESTETİK OLUNMALI

Kavşak uygulamaları yaparken estetik uygulamaların yapılması gerektiğini belirten Aksoy,  yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Kavşaklar fayda sağlıyor belki ama devasal yapılar devasal taşıyıcı kolonlar bazen bulunduğu yerde olumsuz bir görüntü yaratabiliyor. Meydanlar kent için önemli yerlerdir. İnsanlar daha geniş caddeler ister, daha geniş alanlarda yürüyüş yapmak ister. Meydandaki o üstteki viyadük mesela, eskiden Boztepe’de güzel bir seyir terasıydı, şimdi baktığınızda gözünüze bir viyadük çarpıyor.”

Trabzon’da yapılan bazı kavşakların çok başarılı olduğunu belirten Aksoy, bazı kavşaklarında beklenilen etkiyi yaratmadığını söyledi. Aksoy “Ayasofya’daki döner kavşak güzel çalışıyor, güzel bir uygulama hemzemin bir uygulama.  Fakat Reşadiye Kavşağı olumsuz, beklenilen etkiyi yaratmadı. Reşadiye Kavşağı Kuzey-Güney doğrultusunda düşünülmüş olmalıydı çünkü ana trafik yönü, geliş ve gidiş noktalarına bakıldığı zaman Reşadiye Kavşağı istenen faydayı yaratamadı.  Üzerinden araç çok nadir geçiyor” şeklinde konuştu.

GÜNEY EKSPRES KARA YOLU-DEMİR YOLU PROJESİ

Daha önce önermiş oldukları Güney Ekspres Kara Yolu ve Güney Ekspres Demir yolu uygulamalarının bölgeye rahat bir nefes aldıracağını belirten Aksoy,  bölgenin çok daha yaşanılabilir bir hale geleceğini ifade etti. Aksoy “ Yomra Belediyesi bir sahil düzenleme planı yaptı. Bu sahil düzenleme imar planı içerisinde rıhtım, plaj, yat limanı, arıtma tesisi gibi bir takım çalışmaları projelendirdi ve imar planına işledi. Bu örnek bir uygulama olması dolayısıyla önemli. Denize girmek için Çarşıbaşı’na gidiyorsunuz diyelim, mevcut sahil yolunun çok önemli katkıları oldu ama burası büyük oranda sahil doldurularak yapıldı” dedi.

Trabzon’da trafiğin çıkılmaz bir hale geldiğini belirten Aksoy, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Trabzon’da trafik öyle bir hale geldi ki bu önerdiğimiz projeleri Güney Ekspres Kara Yolu ve Güney Ekspres Demir yolunu kısa bir sürede uygulamaya koymazsak viyadüğü üstten al alta koy bir çözüm sağlamayacak.  Viyadüklerle ilgili Yomra’da dal-çık yapılıyor, fikir olarak uygulama olarak güzel. Ortahisar Belediyesi kuru beton tekniği ile bir yol yapım işine girdi. Bu konuda kendini daha da geliştirecek, bu önemli bir şey, önemli bir başlangıç noktası.  Yomra Belediyesi bir sahil düzenleme imar planı yaptı.  Bunun içine arıtma tesisini koydular, bunun düşünülmesi çok önemli, barınak, kumsal, liman, plaj düşünülmesi bunlar çok olumlu gelişmeler. Bölgemizde daha çok bu tip inşaatlara yönelmek lazım, dal-çık projelerini daha mantıklı görüyorum çünkü çevreyle daha uyumlu.”

Filiz YILDIRIM

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.