‘Tapu gibi sağlam’ kurum!

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğünün 170. kuruluş yılı münasebetiyle Tapu Kadastro Bölge Müdürü Adnan Cevher, Vali Yücel Yavuz’u makamında ziyaret etti. Tapu Kadastro Genel Müdürlüğünün 170. kuruluş yıl dönümünü kutlayan Vali Yavuz, mülkiyetlerin kayıt altına alınmasını yerine getiren kurumun öneminden bahsetti. 170 yıllık tarihi olan kurumun tarihi gerçeklere ışık tuttuğunu söyleyen Vali Yavuz, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Kuruluş yıl dönümü programı çerçevesinde çeşitli etkinlikler düzenleyeceklerini söyleyen Tapu Kadastro Bölge Müdürü Adnan Cevher de vatandaşların işlerini kolaylaştırmak için çalışmalarını daha yoğun bir şekilde sürdürdüklerini söyledi. Vali Yavuz’u ziyarete Bölge Müdürü Adnan Cevher’in yanı sıra Bölge Müdür Yardımcıları İrfan Hacımemişoglu, Ahmet Özçelik, Kadastro Şube Müdürü Emel Eraydın, Bilgisayar İşletmeni Gülnur Özbayrak, Şube Müdürü Osman Hacı Turan, Uzman Eyüp Yılmazer de katıldı. Bölge Müdürü Cevher daha sonra beraberindeki müdürlerle birlikte Tapu Kadastro Bölge Müdürlüğünde Tapu Müdürü Namık Şişçi ile birlikte vatandaşlara tapularını takdim ederken karanfil hediye ederek yıl dönümü etkinliklerine ortak etti. Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü Adnan Cevher, “170 yıllık geçmişe sahip olan mülkiyet ve buna ilişkin hakların tesisi ile görevli olan kurumun, devletin en önemli fonksiyonlarından birini yerine getirmek için sunduğu hizmet kalitesi nedeniyle kamuoyunda görevinin büyüklüğünü göstermek için kullanılan ‘Tapu gibi sağlam’ deyiminin ne derece yaygınlaştığı göz önüne alındığında hizmet sektörü içerisinde en güvenilir kurumlar arasında yer aldığı görülecektir.” dedi.

TAPU KADASTRO’DA GETİRİLEN YENİLİKLER

Cevher açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Mesai mefhumu gözetmeden yoğun ve özverili çalışmalarıyla zor şartlarda üzerine düşen görevleri en iyi şekilde yapma gayreti ve azmi içinde olan çalışanlarımız Genel Müdürlüğümüzün yürüttüğü proje hedeflerini çok başarılı bir şekilde yerine getirmektedir. Yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü hizmet süreçlerinin gözden geçirilmesi, hizmet kalitesinin ölçülmesi ve geliştirilmesi, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması hususunda ve hizmetlerin vatandaşların ihtiyaç ve taleplerine uygun, etkili, verimli ve süratli bir şekilde sunulmasını sağlayacak çalışmalar ve iyileştirmeler yapmaktadır. Sürekli kurumsal gelişim projemiz de bu amaçlara hizmet eden projelerimizden biridir. Projede yer alan süreç iyileştirme çalışmaları, taşra birimlerimizin ve hizmet sunumlarımızın modernizasyonunu hedeflemektedir. Bu kapsamda tüm birimlerimiz ISA 9001:2008 Kalite Belgesi alarak başarısını tescil etmiştir. Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) ile tapu ve kadastro kayıtları bilgisayar ortamına aktarılarak tüm faaliyetlerin otomasyon üzerinden yürütülmesi sağlanmıştır. Müdürlüklerimize yapılan başvurulara ilişkin işlem süreçlerinin hangi aşamada olduğu ve işleme ilişkin gerekli evrak ve harç bilgileri SMS yoluyla işlem taraflarına iletilmektedir. E-Tahsilat uygulaması ile bankalarla yapılan iş birliği sayesinde, ATM’ler, Görüntülü İşlem Merkezleri, EFT ya da internet bankacılığı yolu ile herhangi bir dekonta gerek kalmadan tapu harç tahsilatları gerçekleştirilebilmektedir. Yetki Alanı Dışı Tapu İşlemleri uygulaması ile tapu işlemleri için taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünde işlem gerçekleştirme zorunluluğu kaldırılarak, herhangi bir tapu müdürlüğünden vatandaşlarımıza işlem yaptırabilme kolaylığı sağlanmıştır. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün yurt dışına açılma projesi kapsamında Almanya’nın Bern kentinde tapu birimi hizmete açılmış ve tapu işlemleri yapılmaya başlanmıştır.” Bölge Müdürü Adnan Cevher, yapılan bu yeniliklere bağlı olarak tapu müdürlüklerinin dünyanın en hızlı ve güvenilir tapu teşkilatı olduğuna değinerek, “Dünya genelinde tapu işlemlerini en hızlı şekilde sonuçlandırıp vatandaş memnuniyet oranı büyük ölçüde arttırılmıştır.” diye konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89