Tamamlandığında Karadeniz’i rahatlatacak

Karadeniz Sahil Yolu'ndaki trafiğin sıkıştığı tek il olan Ordu’da yapımı 5 yıldır süren çevre yolu gün sayıyor Yol tamamlandığında sadece Ordu’yu değil, Karadeniz’i rahatlatacaktır"

Yapımına 2012 yılında başlanan, gidiş geliş toplam uzunluğu 21,4 kilometre olan 1,6 milyarlık yatırım Ordu Çevre Yolu inşaatı devam ediyor. Çevre yolunun 10,7 kilometre olan birinci etabı için bugüne kadar yaklaşık 1 milyar lira harcandığı açıklandı.

1989 yılında Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardından Sarp Sınır Kapısı’nın açılmasıyla birlikte Karadeniz ve Kafkaslar'ın jeostratejik, siyasi, ekonomik ve sosyal yönden büyük önem kazanması Karadeniz sahil yolunun da önemini arttırdı. Kıyılara dolgu yapılmasıyla inşa edilen sahil yolu, trafiği büyük ölçüde hafifletirken, dolgu ve otoban yapılmayan ayrıca çevre yolu olmayan tek il olan Ordu’da trafik geçişi adeta çileye dönüştü.

Karayolları Genel Müdürlüğünün tespitlerine göre, Ordu şehir içi yolunda günde ortalama 100 bin araç geçiş yaparken, bu rakam yaz aylarında 120 bin seviyelerine ulaşıyor. Bu özelliğinden dolayı Karadeniz sahil yolunun en dar ve kritik noktası özelliğini taşıyan ve büyük bir zaman kaybına sebep olan Ordu'da trafik akışının rahatlatılması için 5 yıl önce çevre yolunun temeli atıldı.

Yüzde 100 Türk mühendislerinin eseri

Coğrafi yönden dağlık ve engebeli, toprak yönünden heyelanlı bir araziye sahip olan Ordu’da doğanın tüm zor şartlarına rağmen çevre yolu inşaatı Türk mühendislerinin olağanüstü gayretiyle sürüyor. Perşembe ilçesi Akçaova'dan başlayıp Boztepe'nin altından biri 3 bin 300 metrelik diğeri 2 bin metrelik toplam 5 bin 300 metrelik iki ayrı tünelle, viyadükler ve duble yollarla Ordu’yu arkadan geçerek sahil yoluna bağlanacak 20 kilometrelik yolun ilk etabı olan 10,7 kilometrelik bölümünde çalışmalar tamamlanma aşamasına geldi. Tünel, viyadük ve kavşak inşaatlarının bitirildiği yolda halen küçük bir heyelanlı bölümde çalışmalar yapılıyor.

16 stadyuma eşit yatırım

Ordu Valisi Seddar Yavuz, Ordu Çevre Yolu’nun sadece Ordu’ya değil tüm Karadeniz’e çok büyük bir katkı sunacağını söyledi. Vali Yavuz, “Çevre yolu özellikle trafiği rahatlatacağı gibi transit yolcuların şehir trafiğine takılmadan özellikle mal ve hizmet taşıyanların da kısa sürede hedeflerine ulaşacağını çok önemli bir yatırım. Şu ana kadar 1 milyar lira harcanan yatırım, toplamda 1,6 milyar gibi büyük bir rakama isabet ediyor ki bu 16 tane stadyumun yaklaşık maliyetine bedel bir rakamdır” dedi.

"Bu yıl açılacak"

Halen küçük bir heyelanlı bölümde çalışmaların sürdüğünü belirten Vali Yavuz, “Burada 700 metrelik bir alan var. Buradaki heyelanı aşabilmek için toplamında 65 km uzunluğunda fore kazık çalışması yapıldı. Yolu kısa sürede açma imkanı doğmuşken yolun bu kız 500 metrelik bir kısmında hareketlilik olduğu emareleri alındı. Eğer bu baskı çalışmamıza engel teşkil etmezse yolu daha kısa bir sürede hizmete açacağız. Eğer baskı devam ederse fore kazık çalışması ve buna benzer teknik çalışmalar yapılacak. Yolu bu yıl içerisinde hizmete açmayı planlıyoruz” diye konuştu.

17 Mar 2018 - 10:03 - Trabzon son dakika Haberleri


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.

01

Mehmet Köseoğlu - BakTrabzon böyük şehir bak,birazda utan.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Mart 10:03