Şoförün sorunları çözülecek

Trabzon’da 2018 Ocak ayında yapılan olağan genel kurulda Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanlığına seçilen Ömer Hakan Usta ile görevde bulunduğu 8 aylık süreci konuştuk. Vaat ettiği projelerin gerçekleşmesi için yoğun bir çalışma içine giren Usta, önceliği araçların yenilenmesine verdi.

Trabzon Şoförler Odasına başkan seçildiniz ve çalışmalarınıza hızlı bir şekilde devam ediyorsunuz. Şoför esnafının sorunlarını çözmek için İstanbul’da ve Ankara’da bazı temaslarınız oldu. En son dolmuşların yenilenmesiyle ilgili çalışma içerisine girdiniz. Bu çalışmada hangi noktadasınız?

İlk göreve başladığımız zaman yaş sınırının biraz daha uzatılması yönünde şoför esnafımız tarafından bize talep geldi. Dolayısıyla biz de bu talebi gündeme alarak yaş sınırının 2021 yılına kadar uzatılmasını sağladık. Ancak gelişen süreçte araçlarımız eskidi, değişmesi zaruri hâle geldi. Dolayısıyla 2021 yılının dolmasını beklemeden bir an önce yolcularımıza daha kaliteli hizmet verme noktasında mücadele verip arabaları değiştirmek istiyoruz. Bunun için çalışmalarımız başladı. İstanbul’da, Kocaeli’de, Bursa’da bazı firmaların fabrikalarına gidip inceleme yapıyoruz, görüş alışverişinde bulunuyoruz. Ayrıca Trabzon Büyük şehir Belediye Başkanından da destek istedik ve bu destekle beraber belediye nezdinde bir çalışma yapmayı planlıyoruz. Bir an önce araçları değiştirip yeni araçlarla beraber sistemi değiştirmeyi planlıyoruz. Yalnız şöyle bir durum var: İstanbul’daki, Bursa’daki ve Kocaeli’deki fabrikalarda şunu gördük ki araba fiyatları da kredi faizleri de çok yüksek. Bu noktada şoför esnafımız çok zorlanacak. Buna çözüm bulmak için bir çaba sarf ediyoruz. Bunun için Ortahisar Kredi Kefalet Kooperatifi ile alakalı bir girişimimiz var. Bu girişim zaten bu araçların değişiminde çok önemli rol oynuyor. Kredi Kefalet Kooperatifinde faiz oranları düşük. Dolayısıyla üyelere kooperatiften Şoförler Odası bünyesinde uygun faizle kredi alabiliriz. Hattâ başarabilirsek Ankara’da yapacak olduğumuz girişimler sonucunda faizsiz kredi desteği için KOSGEB veya DOKA ile beraber bir çalışma hazırlayacağız. Faizsiz kredi desteği ile beraber böyle bir çalışma içerisine gireceğiz. Bu noktadaki çözüm arayışlarımız devam ediyor. Şoför ve vatandaşlarımızın rahatı için bu çalışmayı olumlu bir şekilde tamamlamak istiyoruz.

Trafikle alakalı gelen eleştirilerin odağında dolmuş esnafı da var. Size göre Trabzon’daki trafik sorunu nereden kaynaklanıyor? Yanlış nerede? Şoför kaynaklı mı yoksa belediyelerin yaptığı düzenlemelerle mi alakalı? Yoksa emniyetin başarısızlığı mı var? Bu konuda önerileriniz var mı?

Trafik sıkışıklığından ziyade trafik kargaşası var. Yaz aylarında bildiğiniz gibi şehrimize bir turist akını oluyor. Yurt dışından gurbetçiler ve buna ilave olarak turizm kapsamında devreye giren 40 binin üzerinde kiralık araç var. Bunlar önemli faktörler. Bütün bunlar yaz sezonunda bir anda trafiğe girince ister istemez bir yoğunluk oluşuyor. Önemli olan bu yoğunluğu önceden görebilmek ve buna göre bir altyapı hazırlamaktır. Dolmuşların trafik noktasında sıkışıklığa sebebiyet verdiğini düşünmüyorum. Neden? Biz 2002 yılında 1500 olan araç sayısını 729’a düşürdük. O zaman Trabzon’da kayıtlı araç sayısı 80 bindi. Bizim araç sayımız ise 729. Bugünkü geldiğimiz süreçte trafikteki tescilli araç sayısı 250 bini aştı, biz hâlâ 729 araçta sabit kaldık. Etken olarak şunu da söyleyebiliriz: Yolun sağına ve soluna park edilen araçlar da trafik sıkışmasında etken oluyor. Dolayısıyla şoför esnafı olarak bunu fazla bir etken olarak düşünmüyorum. Ben 2002 yılını da biliyorum. Trafik yoğunluğundan biz de muzdaribiz. Çünkü başlangıç noktasından gideceğimiz noktaya geç gidiyoruz, daha fazla yakıt harcıyoruz. Hem yolcu hem sürücü strese giriyor. Bunun kalıcı bir çözüme kavuşturulmasını biz de istiyoruz. Bize düşen bir görev varsa üzerimize düşeni yapmaya daima hazırız.

Hafif raylı sistem şehrin gündeminde. Siz şoför esnafı olarak bu projeye nasıl bakıyorsunuz?

Halkımız hizmetin en iyisine layık. Şehir merkezinde yapılan fizibilite çalışmaları hafif raylı sistemi gerekli görmüyor. Trabzon’un coğrafî yapısı diğer illere göre biraz değişik. Bize göre belki sahil bandına uygun olur. Fakat yapılan çalışmalarda coğrafî konumda raylı sistemin uygun olmayacağı kanaatindeyim. Ama olursa da biz şoför esnafı olarak şirket kurma yoluyla bunu çalıştırma anlamında her türlü istişareye açığız.

Odanın seçim sürecinde bazı vaatlerde bulundunuz. Bunlarda durum nedir? Şoför esnafına vereceğiniz yeni müjdeler var mı?

İlk geldiğimiz zaman çekici hizmetini devreye soktuk. Araçlarımız eski olduğu için erken arıza veriyor. 7 gün 24 saat çekicimiz hizmet veriyor. Ramazan ayında kumanya ihtiyacı olan üyelerimize kumanya dağıtımı yapıldı. Maddi durumu iyi olmayan kayıtlı üyelerimizin öğrencilerine burs veriyoruz. Diğer taraftan ticarî araçlarımızın araç sigortasını başlattık. Yine avukatlık hizmetini üyelerimize sunduk. Diğer taraftan federasyonda temsiliyet hakkımız yoktu, onu başardık. Genel Merkez Genel Kurulunda Divan Kurulunda görev aldık. Bu da şehrimiz adına bir onurdu. Yine yaptığımız uygulamalardan bir tanesi de Whatsapp şikâyet ve öneri hattını kurduk. Bu sistem sayesinde vatandaş direkt bizimle irtibata geçiyor. Yapılan hataları gidermek için kendi içimizde çözüm yolu buluyoruz. Bundan sonra yapacak olduğumuz diğer proje ve konularla ilgili çalışmalarımız da devam ediyor.

Bu projeleri yaparken gerek bürokrasiyle gerek siyasilerle zaman zaman birlikte hareket etmeniz gerekiyor. Onların odaya bakışı nasıl? Sorunlarınıza ilgi gösteriyorlar mı?

Siyasilerin bizlere ilgisi en üst düzeyde.  Sağ olsunlar hem Sayın İçişleri Bakanı’mız Süleyman Soylu hem de Sayın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’mız Mehmet Cahit Turhan her görüşme talebimize olumlu baktılar ve bizi dinlediler, sorunlarımızla yakından ilgilendiler. Sayın İçişleri Bakanı’mız Süleyman Soylu zaten eskiden beri Trabzon’un sorunlarıyla en üst seviyede ilgilenen bir bakanımız. Ulaştırma Bakanımız da aynı şekilde… Geçtiğimiz günlerde Sayın Bakan’ımız Turhan köydeki evinde bizleri kabul etti. Bir saate yakın sorunlara dair bir sohbetimiz oldu. Sorunlarımızı kendisine ilettik, kendisi de yardımcı olacağı sözünü verdi. Sağ olsunlar yardımcı olmaya da devam ediyor. Bu noktada milletvekillerimiz de aynı şekilde yardımcı oluyorlar. Görüşüyoruz, bize yardımcı olma noktasında onlar da üzerlerine düşeni yapıyorlar.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Şoför esnafının lehine olacak olan her türlü projeyi hayata geçirmek için gayret gösteriyoruz. Şunu iyi bilsinler ki onların her türlü sorununa ânında cevap bulma noktasında elimden gelen her şeyi yapıyorum, yapmaya da devam edeceğim. Odamızın kapısı bütün esnafımıza ardına kadar açıktır. Bütün şoför esnafımız odamıza gelip derdini, sıkıntısını benimle paylaşabilir. Ben de elimden geldiği kadar bu sorunları en üst makamlara kadar taşımak için gayret göstereceğim. Son olarak da bize böyle bir fırsatı sunduğu için günebakış gazetesine teşekkür ediyorum.

Aydın GELLECİ

Anahtar Kelimeler:
Trabzon Haberleri
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89

banner37