Pistten çıkan uçağın pilotları: Sağ motor aniden hızlandı ve uçak sola savruldu

 Trabzon seferini yapan ve Trabzon Havalimanı'na indikten sonra manevra yaparken, pistten çıkarak, denize 25 metre kala yamaca saplanıp, durabilen uçakla ilgili Trabzon Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan soruşturma kapsamında uçağın pilotları ve kabin ekibinin ifadelerine başvuruldu. Uçağı en son terk eden pilotlar, iniş sonrasında bilemedikleri bir nedenden dolayı sağ motorun aniden hızlanarak uçağın sola savrulduğu yönünde ifade verdi.

Ankara- Trabzon seferini yapan Pegasus Havayolları'na ait PC 8622 sefer sayılı Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı, cumartesi günü saat 23.30 sıralarında Trabzon Havalimanı'na iniş yaptığı sırada pist başında manevra yaparken, henüz belirlenemeyen nedenle kontrolden çıktı, pistin kuzey yönünde deniz tarafına yöneldi. İniş takımları, balçığa dönüşen toprağa saplanan uçak, denize 25 metre kala durabildi. Olay yerine sevk edilen kurtarma ekipleri, 162 yolcu ile 6 mürettebatı hiçbir sorun yaşanmadan tahliye etti.

Trabzon Havalimanı, hava trafiğine kapatılırken, uçaklar da Erzurum, Erzincan, Ordu-Giresun ve Samsun havalimanlarına yönlendirildi.

Trabzon Valisi Yücel Yavuz, yolcu ve mürettebatın güvenli bir şekilde tahliye edildiğini belirterek, olayda yaralanan olmadığını açıkladı. Olaydan sonra uçak halatla sabitlenerek denize kaymaması için de önlem alındı.

Uçak kazasıyla ilgili Trabzon Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan soruşturma kapsamında ise uçaktaki pilotlar ve kaben ekibinin ifadesinde başvuruldu. Soruşturmada pilotlara alkol kontrolü de yapıldı. Pilotlarda alkole rastlanmadı.

Uçağın kaptan pilot ve yardımcı pilotun ilk ifadelerinde, havada iniş için alçalmaya başladıklarında gerekli ikaz ve uyarıları yaptıklarını ve sorunsuz piste teker koyduklarını belirterek, “Normal inişimizi gerçekleştirip, hızımızı azaltarak deniz tarafından sağ yöne doğru manevra yapacağımız sırada bilemediğimiz bir nedenden ötürü sağ motor aniden hız aldı. Bu hızlanmayla kontrolümüzden çıkan uçak aniden sola savruldu ve yamaçtaki çamura saplandı” dedikleri öğrenildi.

UÇAĞI EN SON KAPTANLAR TERK ETTİ

Uçakta kaza sonrası yaşananlarla ilgili de konuşan kaptan pilot, “Uçakta kaza sonrası hemen kuleye acil kodu gönderdik. Yolculara gerekli uyarıları yaparak tahliyelerine yardımcı olduk. Tahliyenin hızla gerçekleşmesi için yolculara kişisel eşyalarını almamaları ve uçağı arka kapıdan hızla terk etmelerini söyledik. Tüm yolcuların tahliyesinden sonra mürettebatımla birlikte en son biz de uçaktan ayrıldık” dediği öğrenildi.

Uçağın 4 kişilik kabin ekibi de ifade verdi. Onların da verdikleri ifadede, “Ankara'dan havalanan uçak Trabzon Havalimanı'na yaklaşma yaptığı sırada pist sonunda uçak manevra yapacakken hızlandı ve uçak sola savruldu. Bir anda uçak denize yöneldi. Yolcuları bu esnada sakinleştirmeye çalıştık” dedi.

KARA KUTU İNCELENİYOR

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Kaza Kırım ekibi de incelemelerini tamamladı. Uçağın kara kutusunu incelemeye alan ekip ayrıntılı kaza raporu hazırlayacağı öğrenildi.

Öte yandan uçağın bulunduğu yerden çekilmesi için bugün gerekli iş makinelerinin getirilmesinin ardından çalışmaların başlatılacağı belirtildi.

KAPTAN PİLOT: KONTROL BANA GEÇTİ MOTOR KOPTU

Boeing 737-800 tipi uçağın birinci pilotu Ender B., (62), Ankara'dan kalkış yaptıktan inişe kadar uçakta herhangi bir soruna rastlamadıklarını ancak inişten kısa bir süre uçağın sol yöne yöneldiğini ve motorun kopmasıyla toprak zeminde bir süre sürüklediklerini belirtti. İfadesinde uçağın durmamasıyla kontrolün kendisine geçtiğini, fren yaptığını ancak uçağın durmadığını anlatan 41 yıllık pilot Ender B., ifadesinde şunları söyledi:

"41 yıllık pilotum, 3 yıldır bu şirkette görev yapıyorum. Ankara Esenboğa Havaalanı'ndan kalkış öncesi uçuş seyir defterini aldım, uçakta herhangi bir sorun yoktu. Uçakla 22.30 sıralarında kalkış aldık. İniş ve kalkışlardan 2'nci pilot sorumludur. Kuleyle görüştüm, Trabzon'da havanın yağışlı olduğunu öğrendim. Pist açık ve net gözükmekteydi. 2'nci pilot inişi gerçekleştirdi. Normal bir iniş gerçekleştirdikten sonra uçak durmadı. Uçak durmayınca kontrol otomatik olarak bana geçti. Fren yaptım, uçak sol tarafa yöneldi, bir kez daha durmak için fren yapınca uçak sol taraftan pistten çıktı. Uçağın sağ motoru istem dışı hareketle aniden hızlandı, toprak zemine de çarpan motor bulunduğu yerden koparak denize doğru düştü. Sonra biz de toprak zeminde bir süre sürüklendikten sonra durduk.  Hemen kuleyle irtibata geçtik, yardım istedim. Kısa sürede ekipler yanımıza geldi."

YARDIMCI PİLOT: TOPRAK ALANDA SÜRÜKLENDİK

Ankara'dan sorunsuz şekilde havalandıklarını anlatan uçağın yardımcı pilotu İrfan Y. (46) ise ifadesinde şunları dedi:

"Ankara'dan sorunsuz şekilde havalandık. Trabzon'da normal bir iniş gerçekleştirdik. Tekerlekler pist zeminine değdi, zeminin ıslak oluşuyla uçak yavaşlamadı. Bunun üzerine uçak deniz yönüne doğru kaymaya başladı, kontrol kaptan pilota geçti. Kontrolün benden çıkmasıyla birkaç saniye sonra uçağın sağ motoru koptu. Toprak alanda sürüklendik. Sonra da yardım talebinde bulunduk."

BAŞSAVCI: OLAYI HER YÖNÜYLE ARAŞTIRIYORUZ

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Mithat Kutanoğlu, soruşturmaya ilişkin DHA'ya açıklamalarda bulundu. Trabzon halkına geçmiş olsun dileklerini ileten Başsavcı Kutanoğlu, "Olay olur, soruşturma açılır. Biz de bu olayla ilgili arkadaşlarımızı yönlendirdik ve olaya ilişkin soruşturma başlattık. Şuan soruşturma sürüyor. Verileri görmek lazım. Soruşturma kapsamında gerekli ayrıntılı incelemeler yapılacak. Uçak pilotları ve mürettebatının bilgilerine başvuruluyor. Olayı her yönüyle araştırıyoruz" dedi.

BOEING FİRMASI YETKİLİLERİ DE GELİYOR

Öte yandan kaza sonrası Boeing firması yetkililerinin de Trabzon Havalimanı'na gelerek uçak kazası ile ilgili inceleme yapacağı öğrenildi. Teknik uzmanların da yer alacağı firma yetkilileri ürettikleri Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı ile ilgili ayrıntılı inceleme yapacak. Uçağın 5 yıldır uçuş gerçekleştirdiği belirtildi.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
TEMEL DOGRU 10 ay önce

sag motor hizlanmasi degil pistin ortasinda inmesinden kaynaklandi kaza pilotlar hep pistin baslarinda iner pegasus ortasinda inerse pistin uzunlugu yetmez dabii

banner89