Ovit karı yendi

Rize'de etkili olan kar yağışının ardından Ovit Dağı geçidi çığ riski nedeniyle kapatılırken, yapım çalışmaları süren Ovit Tüneli'nin sağ tüpü ulaşıma kontrollü açıldı

Rize-Erzurum kara yolu üzerinde bulunan Ovit Dağı Geçidi şiddetli kar yağışı nedeniyle önceki geceden bu yana ulaşıma kapanınca yolda kalan sürücülerin mağdur olmaması için yıl sonunda resmi açılışı yapılması beklenen Ovit Tüneli tek tüpten ulaşıma açıldı. Rize'nin İkizdere ilçesi yakınlarındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı sürdürülen Ovit Tüneli'nde yıl sonunda tek tüpten ulaşıma açılması beklenen geçişler dün kontrollü olarak başladı. Şiddetli kar yağışına rağmen Ovit Dağı geçidinden geçmek için bölgeye gelen sürücüler yolun kardan kapalı olması nedeniyle sabah saatlerinde yolda kalınca Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilileri, vatandaşların mağdur olmaması için yolu kontrollü olarak dün sabah ulaşıma açtı. Tek tüp önünde bekletilen araçlar onarlı gruplar hâlinde görevli Karayolu eskort aracı eşliğinde tünelden karşıya geçirildi. Tüneli ilk kez kullanan ve yıllardır önce yapılmasını, inşaatın başlanmasından sonra da bitirilmesini bekleyen sürücüler, büyük sevinç ve mutluluk yaşadı. Yolu yapanlara ve emeği geçenlere dua eden sürücülerin sevinci dikkat çekti. Orhan Genç isimli sürücü yaptığı açıklamada, ilk kez tüneli kullandığını belirterek yarım saatte Erzurum tarafından Rize'ye geçtiğini kaydetti. Muhammet Ali Bilgin de "Bu aylarda Ovit Dağı'nı aşmak mümkün değil. Bu hava şartlarında tünelden geçeceğiz. Tüneli yapanlardan Allah razı olsun. İnsanlar büyük bir zahmetten kurtuldu. Gerçekten çok büyük bir kolaylık oldu. İnşallah ikinci tüp de en kısa sürede hizmete girer." dedi.

137 YILLIK HAYAL GERÇEKLEŞTİ

Yapımı Osmanlı Devleti’nden bu yana sürekli gündemde olan ancak bir türlü harekete geçilemeyen tünel için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde 13 Mayıs 2012 tarihinde temel atma töreni gerçekleştirildi. "Işık Göründü" töreni geçtiğimiz yıl kasım ayında Başbakan Binali Yıldırım'ın da katıldığı törenle gerçekleştirilen Ovit Tüneli, Türkiye’nin Osmanlı Devleti döneminden beri en büyük rüya projelerinden biriydi. 1880 yılında Osmanlı Devleti’nin kalkınma hamleleri arasında gösterilen tünel projesi 137 yıl sonra gerçekleşmiş oldu. Yaklaşık 605 milyon TL bedelli proje sayesinde 250 kilometre olan Rize-Erzurum kara yolu 200 kilometreye düşerken, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri arasında yılın 5,5 ayı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım dünden itibaren kesintisiz ve güvenli hâle gelmeye başladı. Ovit Tüneli, Trabzon'da yapımı süren Yeni Zigana Tüneli'nden sonra Türkiye'nin ve Avrupa'nın en uzun 2. tüneli, dünyanın ise en uzun çift tüplü 3. tüneli olma özelliği taşıyor. Bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14,3 kilometre uzunluğundaki tünelin, çift tüp bağlantı tünelleri ile birlikte toplam uzunluğu 28 km’yi buluyor. Aydınlatma ve tünel içi mekanik aksamlarının yapımı süren tünelde ulaşım kontrollü olarak sağlanırken, Rize’nin İkizdere ilçesinden ve Erzurum’un İspir ilçesinden bölgeye geçiş yapan araçlara kış tekeri ve zincir kontrolü yapılıyor. Öte yandan Ovit Dağı Geçidi’nde kar kalınlığı ise 40 cm’ye ulaştı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89

banner37