Maraş’ı Mühendisler De Çözemedi

Günü Kurtarmaktan Öteye Geçmez

TRABZON Büyükşehir Belediyesinin Kahramanmaraş Caddesi’ndeki trafik sorununu çözmek için ortaya attığı “B” planı, TMMOB bileşenleri tarafından 9 madde ile uygulanamaz bulundu. Caddeyi aynı yönde birer şeritle ikiye ayıracak olan yeni planın günü kurtarmaktan öteye geçemeyeceği ve birçok aksaklığa neden olacağının belirtildiği raporda ayrıca daha önce hazırlanan çalışmada caddenin araç trafiğine kapatılacağına rağmen adımın iptal edilmesi öne çıkarıldı. “B” planı ile caddenin her zaman tıkanmaya müsait bir durum alacağı kaydedildi.

4 Kişiyle Çözülebilecek Sorun!

KAHRAMANMARAŞ Caddesi’ndeki sorunun trafik kurallarına uyulmamasından meydana geldiğinin belirtildiği raporda, “Caddenin mevcut kullanımda sıkıntı oluşturan konu yol kenarındaki otopark kullanımına izin verilmesidir. 380 metrelik bir caddede 4 görevli ile bu problem aşılabilir ve cadde ideal kullanımına kavuşabilir. 4 kişi ile yapılamayan trafik denetimi karmakarışık bir proje ile düzenlemeye çalışmak ve daha çok sorun oluşturacak çözüm sunmak, zaman ve maddi kayıptan başka bir işe yaramayacaktır.” denildi.

TRABZON Büyükşehir Belediyesinin Kahramanmaraş Caddesi’ndeki trafik sorununu çözmek için ortaya attığı “B” planı TMMOB bileşenleri tarafından hazırlanan raporda yeni plan olumsuz olarak değerlendirdi. 16 TMMOB bileşeninin raporunda Büyükşehirin bir ulaşım planı bulunamasına değinilerek “Mevcutta Trabzon Büyükşehir Belediyesinin ulaşım ile ilgili açıklanmış, onaylanmış kısa, orta ve uzun vadede bir Ulaşım Planı bulunmamaktadır.  Bu plan yapılmadan çözüm aramak günlük problemlerle uğraşmaktan, lokal çözüm arayışlarından ve günü kurtarmaktan ileriye gidemeyecektir.” denildi.

Bugün yapılan çalışmaların Trabzon şehrinin gelecekte hiçbir problemini çözemeyeceği vurgulanırken “Daha büyük problemlerle karşı karşıya bıracaktır. Kahramanmaraş Caddesi kendisi ve yakın çevresi ile birlikte düşünülmeli ve bütün görevlerini Ulaşım Master Planından almalıdır. Tekil olarak problemin çözülmeye çalışılması ülkemizin, insanımızın zamanının ve kaynaklarının yanlış kullanılmasına sebeb olmaktadır. Problemleri sadece araç trafiği olarak görmek ve bu sorunla ilgilenmek, yapılmakta olan hazırlıkların ne denli yanlış başlanıldığının temel göstergesidir. Doğrusu Ulaşım Master Planı başlığı altında Trabzon’u planmakla başlamaktır. Bu plan belki de daha farklı taşıma türleri ve daha farklı güzergâhlarla çözümü sunabilecektir.” ifadeleri yer aldı.

4 KİŞİYLE YAPILAMAYAN DENETİM...

Kahramanmaraş Caddesinde karşılaşılan trafik karmaşası ve sorununun trafik kurallarına uyulmaması ve bunun denetlenmemesi nedeniyle meydana geldiğinin vurgulandığı raporda “Kahramanmaraş Caddesi’nin mevcut kullanımda sıkıntı oluşturan konu yol kenarındaki otopark kullanımına izin verilmesidir. 380 m.lik bir caddede 4 görevli ile bu problem aşılabilir ve cadde ideal kullanımına kavuşabilir. 4 kişi ile yapılamayan trafik denetimi karmakarışık bir proje ile düzenlemeye çalışmak ve daha çok sorun oluşturacak çözüm sunmak, zaman ve maddi kayıptan başka bir işe yaramayacaktır. yaptığımız incelemeler sonucunda bu düzenleme ile sorunun çözülemeyeceği ve daha çok sorun oluşacağı kanaatine varılmıştır. Onun içindir ki TMMOB İl Koordinasyon Kurulu olarak acilen Trabzon Ulaşım Master planı çalışmalarına başlanılması gerekliliğini ısrarla vurguluyor ve çalışmalar için hertürlü desteği vereceğimizi de ‘Kentin Sakini Değil Sahibi Olalım’ ilkesinden hareketle bir kez daha bildirmek istiyoruz.” ifadelerine yer verildi.

YAPILAN 9 MADDELİK DEĞERLENDİRME ŞÖYLE:

1.         Hazırlanan proje daha önce Trabzon’a anlatılan meydan ve çevresi trafik düzenlemesinin devamı değildir. Daha önce hazırlanan çalışmada bir sonraki adımın Kahramanmaraş Caddesinin araç trafiğine kapatılması olarak açıklanmış olmasına rağmen şimdi bu adımın iptal olduğu görülmektedir.

2.         B planında araç yolu ortadan sabit donatılarla tek şeritli iki hatta bölünmüş ve bölünme ile kendi içerisinde doğurulan kaosun çözülmesine çalışılmıştır.

3.         Tek şeritli iki yol ara geçişlerle önlem alınmaya çalışılsa da her zaman tıkanmaya, acil durum geçişlerinde zorlanmaya müsaittir.

4.         Sağ şerit kulvarda toplu taşıma ve dolmuş taşımacılığına ayrılması ve duraklarda sınırlı araç bekleme yapılması planlaması hiçbir zaman başarılı olamayacak ve yolun bu kısmının sürekli tıkanık olmasına zemin hazırlayacaktır.

5.         Sol şeritin sivil araçlara ayrılması ve indi bindi yapılması için durak ayrılmaması projenin temel sorunudur. Meydan çevresinde ve Kahramanmaraş Caddesinde sivillerin  duraksız kalması bu trafik düzenlemesinin en büyük eksikliğidir.

6.         Sol şerit içerisinde Kent Müzesi önünde yolun sol cephesine durak koyulması ve durakta turizm amaçlı araç ve otobüslerin gelecek olması bu alanın verimli kullanılmasına olanak sağlamamaktadır. Sol cepheye yanaşıp sağdan yapılan indi bindiler, yolcu yığılmaları her zaman akan trafiğin önüne engel olarak ortaya çıkmaktadır.

7.         Kahramanmaraş Caddesinin doğu girişinde 60 m.’lik hatta Cumhuriyet Caddesinden gelen dolmuşlarla Uzun sokaktan gelen araçların çapraz geçişi için yeterli değildir ve çözümü yoktur.

8.         Aynı şekilde Maraş Caddesinin batı çıkışında 50m.’lik hat boyunca iki bölünmüş yoldan gelenlerin çapraz geçiş yaparak kuzeyde Gazipaşa Caddesine ve güneyde Eski Bağkur binası yönüne dönüşleri alanın kullanımını oldukça karmaşıklaştırmıştır.

9. Kahramanmaraş Caddesi’nin batı ucunda  Suluhan İşmerkezi’nin arka sokağında bulunan otoparkların giriş çıkışları caddeyi tamamen kilitliyecektir. Bu sokağa trafik ışığı koyulması çok anlamsız olmakla birlikte sorunu çözmek yerine sorunu artıracaktır. Tek şeritli sol yolda bu sokağa giriş ve çıkış için kullanım sırasında ikinci şeritten kaçış olmayacağı için kuyruk oluşumuna sebep olacaktır.                               

Berkant PARLAK

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
FİKRET ÇOLAKOĞLU 2 hafta önce

kenti̇n saki̇ni̇ deği̇l,sahi̇bi̇ olalim.demek sorunu çözer.şu andaki̇ kent i̇çi̇ trafi̇ği̇nde çalişan araçlari ters yönde çaliştirdikmi sorun çözülür.

banner35

banner37