Mağduriyet yaşanmayacak

TİSAD Başkanı Murat Çavga ve Zorlu Grand Otel Genel Müdürü Ali Şahin, hava-alimanına bakım konusunu günebakış’a değerlendirdi. Şahin, havalimanının bakıma alındığı dönem konusunda sorun yaşanmayacağına vurgu yaparken, Çavga ise çalışmaların tarih olarak hem hava koşullarının çok sertleşmediği hem de hava trafiğinin azaldığı bir dönemde yapıldığını kaydetti. 

TRABZON Havalimanı yapılan iyileştirme ve pist genişletme çalışmaları nedeniyle kasım ayı boyunca 11.00-16.00 saatleri arasında uçuşa kapalı olacak. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından ihalesi yapılan çalışmaların 11.00-16.00 saatleri arasında bir ay süreceği ve zorunlu olmadıkça iniş-kalkış yapılmayacağı belirtilmişti.

Turizm İşletmeleri ve Seyahat Acenteleri Derneği (TİSAD) Başkanı Murat Çavga ve Zorlu Grand Otel Genel Müdürü Ali Şahin konuyla ilgili gazetemiz günebakış’a değerlendirmede bulundu. Trabzon havaalanında en çok sabah ve akşam saatlerinde uçuş yoğunluğu yaşandığını belirten Çavga, çalışmaların tarih olarak hem hava koşullarının çok sertleşmediği hem de hava trafiğinin azaldığı bir dönem yapıldığını kaydetti. Havalimanı’nın bir aylık süre için bakıma alınacak olmasının doğru ve yerinde bir karar olduğunu belirten Zorlu Grand Otel İşletme Müdürü Ali Şahin, havalimanının bakıma alındığı dönem konusunda da sorun yaşanmayacağına vurgu yaptı.

ÇAVGA: “MANTIKLI BİR TARİH”

Yaklaşık 15-20 gün önce böyle bir çalışmanın yapılacağını duyurduklarını ifade eden TİSAD Başkanı Murat Çavga, “Herhangi bir etkisi olmayacağı kanısındayız. Hava yolu şirketleri uçuş planlarını yürütülecek olan bu çalışmaya göre yaptılar. O saatler aralığına denk gelen birkaç firma iptali dışında bir şey yaşanmadı. Trabzon uçuş yoğunluğuna baktığımızda en yoğun saatlerin akşam ve sabah saatleri olduğunu görüyoruz. Sadece daha önceden planlama yapan,  bu saatler aralığına denk gelen yolcuların akisyonlarını almaları gerekiyor. Yolcuların mağduriyet yaşamaması için her şey yapılıyor, bütün havayolu şirketleri ücretsiz iade ya da ücretsiz gün değişikliği yapıyor” dedi.

TRABZON HAVALİMANI ÇEVRE İLLERE DE HİZMET EDİYOR

Yetkililer tarafından planlama yapılırken turizm sezonu dışında bir tarihin belirlenmesinin göz önünde bulundurulduğunu ifade eden Çavga, “Yaz sezonunda böyle bir çalışmanın yapılması pek doğru olmayacağı için yetkili merciler böyle bir tarihi ön görmüş olabilirler. Tarih olarak hem hava koşullarının çok sertleşmediği hem de hava trafiğinin azaldığı bir tarih. Mantıklı bir tarih, 1 ay içerinde bu çalışmalar biter” ifadelerine yer verdi.  Trabzon Havalimanının çevre illere de hizmet ettiğini hatırlatan Çavga “ Giresun’da havalimanı olmasına rağmen Giresun’a, Rize’ye, Bayburt’a, Gümüşhane’ye, Artvin’e hizmet veriyor. Oradaki yolcuların bu bilgiye ulaşmaması veya önceden aldığı biletlerden dolayı günleri geldiğinde sıkıntı yaşamaları beklenen bir durum, bunun çevre illerde de iyi duyurulması ve önceden bilet alan yolcuların da ona göre akisyon alması bizim önceliğimizdir.” dedi.

ŞAHİN: “DOĞRU VE YERİNDE BİR KARAR”

Zorlu Grand Otel İşletme Müdürü Ali Şahin, Havalimanı’nın bir aylık süre için bakıma alınacak olmasının doğru ve yerinde bir karar olduğunu söyledi.

Uzun yıllardır Trabzon’un turizm sektöründe hizmet veren ve kendisine önemli bir yer edinen deneyimli isim Ali Şahin, Havalimanı’nın bakıma alındığı dönem konusunda da sorun yaşanmayacağına vurgu yaptı. Şahin, “Nasıl ki insanlar, otomobiller bakıma ihtiyaç duyuyor ve bakım yapılıyorsa onlarca insana hizmet veren havalimanı da pekâla bakıma alınabilir. Bu çok doğaldır. Kaldı ki Trabzon Havalimanı’nın bu anlamda bakıma ihtiyacı olduğu düşüncesindeyiz” diye konuştu.

Şahin, böylesine önemli ve gerekli bir kararın alınmasında emeği geçenlere de teşekkür ederek, “Havalimanı’nın daha sağlıklı ve iyi bir hizmet vermesi için bu kararın alınması gerekiyordu. Alanlara da teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

Filiz YILDIRIM

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.