Karadeniz Sahil Yolu’nun Akyazı Kavşağı'ndan başlayarak Trabzon-Gümüşhane yolunun Çağlayan Kavşağı’nda son bulacak olan 28 km'lik Kanuni Bulvarı’nın inşaatı 2,5 milyarı bulan maliyeti ile Türkiye'nin en maliyetli şehir içi yol inşaatları arasında gösteriliyor. Yolun maliyetinin artmasının en önemli nedeni ise yaklaşık 1,5 milyar TL'yi bulan yüksek kamulaştırma bedelleri. Trabzon için önemli bir ulaşım altyapısı olarak geçtiğimiz yıllarda inşaatına başlanan Kanuni Bulvarı’nın yapımı sürüyor. Trabzon’da şehir içi, şehirlerarası ve uluslararası trafiğe hizmet vermesi ve sahil yolunun yükünü önemli derecede hafifletmesi planlanan Kanuni Bulvarı’nın büyük bir bölümü tamamlandı. Toplum uzunluğu 28 kilometre olan ve etap etap hizmete açılan Kanuni Bulvarı’nda 22 köprülü kavşak olacak. 2020 sonu itibariyle tamamen hizmete açılması hedeflenen proje yaklaşık 2,5 milyar TL’ye mal olacak. Yolun yapımında onlarca ev iş yeri kamu binası yıkılırken, ödenen 1,5 milyar TL'lik yüksek kamulaştırma bedelleri yolun maliyetinin artmasına neden oldu.
22 KÖPRÜLÜ KAVŞAK
Temeli 2011 yılının Mayıs ayında atılan ve yapımı 8 yıldır süren toplam 28 kilometre uzunluğunda 2x3 şeritli bölünmüş yol olarak yapımı devam eden Kanunu Bulvarı Projesi’nde 22 köprülü kavşak, toplam uzunluğu 6,5 kilometre olan 8 çift tüp ve 441 metre uzunluğunda 1 tek tüp olmak üzere toplam 17 tünel ve toplam uzunluğu 7 bin 888 metre olan 55 köprü bulunuyor. Toplam uzunlukları yaklaşık 10 km olan ve delme çalışmaları devam eden Boztepe Tüneli ve Bahçecik tünelleri de var. Bu tünellerin yanı sıra proje bünyesinde 0,4 Km (çift tüp) uzunluğunda Çukurçayır 1 Tüneli, 0,3 Km (çift tüp) uzunluğunda Çukurçayır 2 Tüneli, 0,5 km (çift tüp) uzunluğunda Gölçayır 1 Tüneli, 0,75 Km (çift tüp) uzunluğunda Gölçayır 2 Tüneli de yer alıyor. Trabzon’un trafik sorununu önemli oranda çözmesi beklenen 3 gidiş-gelişli projede 5 metre genişliğinde sağlı, sollu yaya kaldırımları da bulunuyor.
Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(2)fikret ÇOLAKOĞLU - bulvar yollari,transi̇t trafi̇ği̇,şehi̇rler arasi trafi̇ği̇ ve trabzon daki̇ sahi̇l trafi̇ği̇ni̇ taşimaz.i̇smi̇ üzeri̇nde.,bulvar yolu,şehi̇r trafi̇ği̇ne hi̇zmet eder.
Trabzon - İnşAllah dediğiniz gibi olur, 1 km yukarıdan gecse kamulaştırma az olurdu hemde şehir yukarı çıkardı....
Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.