Demiryolu projesine tünel vizyonu kattı

ORTAHİSAR Kent Konseyi Başkanı Dündar Ayyıldız, Erzincan-Trabzon Demir yolunun Ulaştırma Bakanlığı yatırım programına girmesiyle ilgili açıklama yaptı. Özellikle Gümüşhane-Maçka arasındaki uzun metrajlı tüneli yorumlayan Ayyıldız, kısa süre önce incelediği ve Avusturya ile İtalya’yı birbirine bağlayan Brenner Tüneli inşaatını örnek gösterdi. Ayyıldız ikinci olarak da demiryolunun Trabzon limanlarının önemini arttıracağını ve Arsin Yatırım Adası’na hayati bir fonksiyon kazandıracağını kaydetti.

ORTAHİSAR Kent Konseyi Başkan Dündar Ayyıldız Trabzon-Erzincan demir yolunun Ulaştırma Bakanlığının yatırım programına girmesiyle ilgili açıklama yaptı. Gelişmenin herkesi heyecanlandırdığını belirten Ayyıldız “Bu demir yolunun en önemli özelliğini hiç şüphesiz Gümüşhane-Maçka arasındaki tünel oluşturacaktır. Kısa bir süre önce Avusturya ve İtalya’yı birbirine bağlayan Brenner Tüneli inşaatını yerinde inceleyerek bu ve benzer uygulamaların Trabzon-Erzincan tünel inşaatı için önemli bir öngörü oluşturacağını gözlemledim. Brenner Tüneli, Avusturya Innsbruck'tan başlayan ve İtalya’nın Fortezza kentine kadar uzanan 55 km uzunluğundaki demir yolu tünelidir. İlimiz adına önemli ve sevindirici bir gelişme de Erzincan-Kelkit-Gümüşhane-Maçka-Trabzon demir yolu güzergâhının yapılacak oluşudur.” dedi.

Gümüşhane-Trabzon bölümünde uzun tünellerin avantajlarından yararlanılması gerektiğini ifade eden Ayyıldız şöyle devam etti: “Demir yolu tünellerinin kara yolu tünellerine göre kesit küçüklüğünden dolayı daha uzun yapılabileceği koşullar söz konusudur. Ayrıca tüneller söz konusu olduğunda kamulaştırma giderlerinden de önemli kazanımlar olmaktadır. Bölgenin turizm potansiyeli değerlendirildiğinde, uzun tünellerle arızalı arazi oluşumunun da büyük oranda önüne geçileceği ve güzergâh kısalmaları oluşturacağı ayrı gerçeklerdir. Bölge için son derece önemli olan turizm konusunun belirlenen hedeflere ulaşmasında, demir yolu yatırımları ile bu sayede arazi yapısı da korunmuş olacaktır. Uzun kara yolu tünelleri ile bakım ve onarım işletme giderleri azaltılmaktadır. Ayrıca azalan eğimlerle mesafeler kısalmakta ayrıca önemli oranda enerji tasarrufu sağlanmaktadır. Uzun tüneller kentler arasındaki mesafeyi oldukça kısaltmaktadır. Bu nedenle hem yakıt tasarrufu sağlanacaktır hem de araçlardan çıkacak olan zararlı gazların miktarı ciddi şekilde azalacaktır. Uzun tünellerle beraber yolculuk konforu artacaktır.”

Türkiye’nin uzun tünel inşaatları bakımından çok önemli hamleler yaptığını sözlerine ekleyen Ayyıldız şu ifadelere yer verdi: “10km üzerinde çok sayıda tünel inşa edilmiştir. Ülkemizin şuandaki durumu göz önüne alındığında 50 km’ye yakın tüneller yapmasının önünde hiçbir teknolojik engel yoktur. Ülkemizde, bir yaklaşım olarak 400-500km uzaklıklardan sonra demiryolu taşımacılığının ekonomik taşıma sınırları içerisinde kalacağını belirtmek mümkün olmaktadır. Bu işletme maliyet yaklaşımı bağlamında bakıldığında Erzincan Trabzon demiryolunun, hinterlandından gelecek olan yük taşımacılığı noktasında önemli oranda gelir getirici özelliği söz konusu olacaktır. Trabzon limanlarının önemi çok daha artacak olup, bu bağlamda planlanan Arsin yatırım adasının da hayati bir rol üstleneceğini belirtmek doğru olacaktır.”

Berkant PARLAK

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Sadık KELEŞ 10 ay önce

bu ropartajindaki ifadelerine trabzonlu bir vatandaş olarak teşekkür. dinamik ve genç beyinlerin yolu açılırsa dünya literaturunda çok daha farklı yerlere ülke olarak gelebilir. yürekten teşekkürler, sn ayyıldız....

banner89

banner108