Alo dolandırıcınız yakalandı!

Hırsızlık, yağma, dolandırıcılık gibi suçlar kapsamında mağdur olarak polise başvuranlar, olayın şüphelileri yakalandığında veya çalışmalar sürerken mesajla bilgilendirilecek


 

Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Dairesi Başkanlığı, Trabzon’la birlikte 5 kentte belirlediği pilot 136 polis merkezinde denediği “mesaj uygulaması”nın ağını genişletti. Mağdur vatandaşlar, şikâyette bulunduktan sonra artık şikâyeti ile ilgili gelişmeleri takip etmek için tekrar polis merkezlerine gidip gelmek zorunda kalmayacak. Bu kapsamda Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı iş birliğinde mesaj uygulaması projesi hazırlandı. Pilot uygulama Trabzon, Ankara, Aydın, Gaziantep ve Mardin'deki 136 polis merkezinde denendi. Denemelerden sonra uygulama 6 Kasım itibarıyla ülke genelindeki bin 265 polis merkezinde faaliyete geçirildi. Proje sayesinde vatandaşların artık şikâyetçi olduğu konuyla ilgili bilgi almak için polis merkezlerine gitme zorunluluğu ortadan kalkmış oldu.

4 AYDA BİR GÖNDERİLİYOR

Uygulamada mağdur vatandaşa müracaatı sırasında şikâyetçi olduğu konuyla ilgili belli aralıklarla bilgilendirme mesajı almak isteyip istemediği soruluyor. Bilgi almak istediğini belirten vatandaştan istenilen cep telefonu numarası sisteme kaydediliyor. Şüpheliler yakalanınca ve zanlıların yakalanmalarına yönelik çalışmalar devam ediyorsa 4 ayda bir olmak üzere mağdur vatandaşa bilgilendirme mesajları gönderiliyor. Mesajlarda "... Polis Merkezi Amirliğine... tarihinde yapmış olduğunuz müracaatınızla ilgili şüpheli/şüpheliler adli mercilere sevk edilmiştir." ya da "Müracaatınız ile ilgili çalışmalarımız devam etmektedir." ifadeleri yer alıyor.

Berkant PARLAK

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.