banner114

ÖNCE DURAKLARLA GÖRÜŞTÜ

Büyükşehir Belediyesinin yeni trafik düzeninde gündemine aldığı dolmuşta dönüşüm sistemi dün yeni bir aşamaya taşındı. Şoförler Odasının 17+1 sistemine karşı çıkan 15 durak başkanı Başkan Murat Zorluoğlu ile bir görüşme yaptı. Esnafın 17+1’e karşı olduğunu gözlemlediğini belirten Zorluoğlu, yeni bir değerlendirme yapacağını açıkladı.

17+1’İ KİMSE İSTEMİYOR

Dolmuşta dönüşümü öğleden sonra Meclis gündemine taşıyan Başkan Zorluoğlu, bu kez Meclis’i dinledi. Ortahisar Belediye Başkanı A. Metin Genç, Başkanın istişare sürecinin önemli olduğunu belirterek, teşekkür etti. CHP Grup Başkan Vekili Turgay Şahin, “Modernleşme olumlu ancak 17+1 yanlış olur.” dedi. İYİ Parti Grup Başkan Vekili Davut Çakıroğlu da “Hatlar birleşmeli ve kart sistemine geçilmeli.” dedi. 

DENETLENEBİLİR SİSTEM...

Başkan Zorluoğlu ise, Meclis’e yaptığı açıklamada karar arifesinde olduklarını belirterek, “Konforlu, modern ve aynı zamanda Büyükşehir Belediyesi tarafından kontrol edilip, denetlenebilir bir sistem gözüküyor. Daha fazla inisiyatif alıp halka en iyi hizmet verecek bir düzenleme gerçekleştireceğiz. Dolmuşların büyüklüklerinin ne olacağı hususu bizim için önem arz etmiyor.” ifadelerine yer verdi.

Trabzon Büyükşehir Belediyesi eski taş binasının önünde dün hareketli saatler yaşandı. Trabzon dolmuş modernizasyonuyla ilgili yeni gelişmeler yaşandı. 15 dolmuş durak başkanı ve beraberindeki şoför esnafı belediye binasının önünde toplandı. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, dolmuş durak başkanlarıyla Yalıncak Mahallesi’nde Büyükşehir Belediye ek binasında 2,5 saat süren bir toplantı yaptı. Toplantının şoför esnafının lehine olumlu geçtiği kaydedildi. Başkan Zorluoğlu’nun 17+1 sistemini gündemden kaldırdığı aktarıldı.

ORTAK NOKTADA BULUŞTUK

Boztepe Dolmuş Durağı Başkanı Hüseyin Turgut Aydın:“Bu soğuk havada bize gelip destek veren tüm şoför esnaf arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Öte yandan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanımızın bize gösterdiği sağduyu, yakınlık ve babacan tavrından dolayı çok teşekkür ederiz. Bizi dinledi, anlamaya çalıştı. Anladı da. Biz de derdimizi anlatmaya çalıştık. Ortak bir düşüncede Başkanımızla buluştuk. Kafasındaki soru işaretlerini giderdi. Bizim de kafamızdaki soru işaretlerini giderdi. Şimdi verecek olduğu kararın en güzel karar olduğuna biz kanaat getirdik. Başkanımız da kanaatlerimizi öğrendi. Başkanımızın verecek olduğu son karara saygı duyarak şoför esnafımız daha iyi şartlarda daha güzel araçlarla hizmet vermeye devam edecek. Araç yaş sınırı ile ilgili bilgi alışverişimiz oldu. Orada biraz takıldık. Diğer tarafta 12+1, 17+1 sistemi olup olmamasıyla ilgili müzakeremiz oldu. Nihai kararı Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanımız verecek.” Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası eski Başkanı Turan Altuntaş, “Belediye Başkanımızla yapmış olduğumuz toplantıda şoför esnafının 3 ortaklı araç istemediği konusunda anlaştık. Kendisi de bize 3 ortaklı sistemi istemediğini söyledi. Araçlarımızı yenileyeceğiz. İşimize devam edeceğiz.” diye konuştu.

ESNAFIMIZA YAKIŞIR ÇALIŞMALARA HAZIRIZ

Akçaabat Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Şentürk: “Belediye Başkanımızın değişim, dönüşümle ilgili yanlış bilgilendirildiğini düşünüyoruz. Trabzon’da Ulaşım A.Ş. kuruldu. Bunlar kendileri verileri toplayıp Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanına götürüyorlar. Trabzon Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta ve Ulaşım A.Ş. tarafından kendilerine yanlış bilgi aktarıldığı kanısındayız.  Başkandan biz de randevu talep ettik. Başkanımızla Yalıncak Mahallesi’nde ek binada görüştük. Şoför esnafı kendi ekmeğine sahip çıkmak için karda kışta Büyükşehir Belediyesi eski taş binasının oraya gelmiştir. Her hangi bir taşkınlık yapılmaması için de şoför esnafımıza rica ettik. Şoförlerimiz Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi’ne alındı. Onlara çay ikram edildi. Yaklaşık 2,5 saat süren bir toplantı gerçekleştirdik. Başkanımızın kendisinin yapmış olduğu araştırmalarla ve gelen taleplerle birlikte esnafın yüzde 90’ının özel halk otobüsü statüsüne geçmek istemediğini öğrenmiş oldu. Ancak minibüs alternatiflerinde başkanımız henüz net bir karar vermemiştir. 17+1 sistemini genel olarak kimse istemediği için gündemden çıkartıldı. Araç yenilenmesine hiçbir esnafımız karşı çıkmıyor. Aynı şekilde engelli rampasına karşı çıkmıyor. Bu konularda hemfikiriz. Geri kalan konularda Belediye Başkanımız bir çalışma yapacak. Bizler de şoför esnafı olarak hem şehrimize hem de esnafımıza yakışır her türlü çalışmanın içerisinde olmaya hazırız. Bizim için önceliğimiz halkımıza verecek olduğumuz iyi hizmettir.  Vatandaş bizim davranışımızdan şikâyetçi. Kurallara uymamamızdan şikâyetçi. Bunu da el birliğiyle çözeceğiz. Konuyla ilgili Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığının yetkileri vardır. Yönetmelikleri kendileri hazırlıyorlar. Ceza müeyyidelerini kendileri koyuyorlar. Bir vatandaşa kötü davranan esnafla ilgili Ulaşım Dairesine şikâyet geldiği zaman çalışma ruhsatı geçici süreli alınabilip, çalışmaktan men edilebiliyor. Bu uygulamalar devreye girdiği zaman mesleğini gerçek anlamda icra etmek isteyen şoför esnafımız ve halkımız bundan son derece memnun olacaktır.”

KARTLI SİSTEME GEÇİŞİ İSTEMİYORUZ

Kartlı sisteme karşı olduklarını belirten Şentürk, “Esnafımız kartlı sistemi de kabul etmiyor. Başkanımız ‘kart sistemini istiyor musunuz?’ diye sordu. Yüzde 18 bin TL’ye kadar olan vergi dilimlerinde basit usulü vergilendiriliyoruz. Yüzde 18 vergi ödüyoruz. Ondan sonraki kazançlarda kazanca göre vergi dilimi artıyor. Kazanca göre vergi dilimi arttığı sürece maliyetler çok daha fazla oluyor. Başkanımız bir çalışma yapacak bunu kamuoyuna paylaşmadan şoför esnafıyla ve esnaf temsilcileriyle bir araya gelecek. Esnafın aleyhinde alınan kararlar olduğu zaman biz oda başkanları olarak hukuk ülkesinde yaşıyorsak o konuda mücadelemizi vereceğiz.” diye konuştu.

AYNI SİSTEM ÜZERİNDE DEVAM KARARI VERİLDİ

Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Yönetim Kurulu Üyeliğinden yaklaşık 1 hafta önce istifa ettiğini ifade eden Aydınlıkevler Dolmuş Durak Başkanı Tamer Şahin: “Toplantımız son derece olumlu geçmiştir. Adaletten yanayız. Henüz net bir bilgi yok ama görünüşe göre aynı sistem üzerinde devam kararı var. Dönüşüm yapan illerin hepsine baktığımız zaman bu otobüs sistemine giren illerin hepsinde esnaf mağdur. Trabzon hakiki anlamda büyükşehir değil. Nüfus anlamında büyükşehir olabiliriz ama bir Antep kadar bir Kayseri kadar Ankara, İstanbul gibi büyükşehir değiliz. Gaziantep’te 17 kişilik bir araç 1 kişiye çalışıyor. Trabzon gibi nüfusu az olan kazançları az olan bir şehirde bir araca 3 ortağın bakma şansı yok. Fiziki olarak da mümkün değil. Biz araçların 3’te birini askıya aldığımız zaman bu mağduriyeti nasıl gidereceğiz? Bu yolcuyu nasıl taşıyacağız? Ordu sistem geçişini yaptı ama plakaların 3’te birini askıya almadı. Ordu’da otobüs işletmesi olmadığı için dolmuşlar otobüs statüsünde çalışıyor. Yoksa bir şehirde belediye otobüsü hizmet verirken dolmuşların da belediye otobüsü şeklinde hizmet vermesi olmaz. Araçların kanunlara uygun şeklinin revize edilmesi, engelli rampası ve yaş sınırını uygulama taraftarıyız. Yine aynı düzende sistemi dönüştürmek istiyoruz.”

DOLMUŞTAN TAKSİYE DÖNEN PLAKALAR YANDI

Çamlık Dolmuş Durak Başkanı Engin Koca, “Yeni oluşuma evet diyoruz. 3 ortaklı sisteme hayır diyoruz. Dolmuş durak hatlarımızın birleşmesine karşıyız. Yeni sisteme göre hatlar arasında ben onun yolcusunu taşıyacağım, o benim yolcumu taşıyacak. Bunlara karşı olduğumuzu belirttik. Toplantı gayet olumlu havada geçti. Hakkımız için sonuna kadar savaşacağız. Var olan sistemde çalışmak istiyoruz. Araçlarımız değişsin, herkes kendi durağında çalışsın. Eğer böyle olmazsa alt duraklar menfaat peşinde koşmuş olur. Alt durakların değerleri yükselmiş oluyor. Benim kazancımdan almış oluyor. Bu konuda Şoförler Odasının çok yanlış tavırları var. Askıdaki plakalarla ilgili… Bizim adımıza gidip fabrikalarla pazarlık yapması, oradan komisyon istenmesi mesela… Plakalarımızı Bakanlar Kurulu vermiştir. Trabzon Büyükşehir Belediyesinin bize bu şekilde plaka verme imkânı yok. Dolmuştan taksiye dönen 35 tane D plakalı 70 küsur araç taksi oldu ama 10 yıl sonra bunlar ihale edilmek zorunda. Ancak Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, Başkan Zorluoğlu’nu yanlış bilgilendirdi. 10 yıl sonra bu plakalar yok. Dolmuştan taksiye dönenler de yandı. Adam tarlasını, evini satmıştır, almıştır plakayı. Burada belediyenin kabahati yok.” dedi.

ŞOFÖRLER ODASI BAŞKAN ZORLUOĞLU’NU YANLIŞ YÖNLENDİRDİ

Beşirli Dolmuş Durak Başkanı Serkan Selim, “Başkan Murat Zorluoğlu’na teşekkür ederim. Bugüne kadar Şoförler Odası kendisini yanlış yönlendiriyordu. Şoförler Odasının bu işin içinde rantın peşinde olduğunu anladı. Şoför esnafının yüzde 90’ının ne istediğini anladı ve esnafın lehine hareket edeceğine bugün inandık. Kendisine teşekkür ediyoruz. Toplantıda kapalı şekilde oylama konusu söz konusu oldu. Ancak gerek kalmadı. Başkanımız taleplerimiz doğrultusunda çalışma yapacak. Sonuç itibarıyla 3 ortaklı sistem ve 17+1 sistemi gündemden kalkmıştır. Başkanın ağzından çıkan sözler şunlar: ‘Biz esnafın görüşlerini tamamen araştırdık. Şuanda sizinle de görüştük. 17+1 sistemini gündemden kaldırdık.’”açıklamalarında bulundu. 

DENETLENEBİLİR VE KARTLI SİSTEM

Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisinde Trabzon’da bir süredir tartışmaları süren dolmuş modernizasyonu gündeme geldi. Başkan Zorluoğlu, sistemle ilgili detayları meclis üyeleriyle paylaşırken, henüz net bir durumun olmadığını kaydetti. Belediye meclis üyeleri de Zorluoğlu’nun sözleri üzerine konuya ilişkin düşüncelerini aktardı.

DOLMUŞLAR DENETLENECEK!

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Büyükşehir Belediye Meclisi üyelerini kentin tartıştığı dolmuş sistemi üzerine bilgilendirdi. Bir süredir toplantıların ve istişarelerin devam ettiğini belirten Zorluoğlu, Trabzon’daki dolmuş modernizasyonu ile ilgili açıklama yaptı. Zorluoğlu, “Tüm taraflarla konuyu ayrıntılı şekilde konuşuyoruz. Artık karar arifesinde olduğumuzu da sizlerle paylaşmak istiyorum. Şu ana kadar kamuoyuna model üzerinde bir açıklama yapmadık. Büyükşehir Belediyesi olarak kararımızı vermedik. Kararımızı verdiğimiz gün de bunu basın huzurunda kamuoyuyla paylaşacağız. Meclisimize şunu garanti ediyoruz bu çalışmalarda bizim üzerinde durduğumuz en önemli husus, bugünküyle kıyaslanmayacak kadar konforlu, modern ve aynı zamanda Büyükşehir Belediyesi tarafından kontrol edilen, denetlenebilen dolmuş sistemi. Bu noktada daha fazla inisiyatif alıp dolmuşların halkımıza en iyi şekilde hizmet vermesini sağlayacak düzenleme ve denetlemeleri gerçekleştireceğiz. Dolmuşlarımızın şoförünün eğitiminden, hangi durakta ne kadar yoğunluk olduğuna kadar sistemi elektronik olarak denetleyebilecek ve ona göre anlık kısa ve orta uzun vadede planlama ve tedbirleri alacak yapıya kısa zamanda kavuşacağız. Bunun ötesinde dolmuşların büyüklüklerinin ne olacağı hususu bizim açımızdan önem arz etmiyor. Esas olan konforlu seyahat ve denetlenebilir bir dolmuş sistemidir.” ifadelerini kullandı.

İSTİŞARE SÜRECİNE TEŞEKKÜR ETTİ

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, dolmuşlarla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Sürecin devam ettiğini belirten Genç, “Başkan Zorluoğlu süreci son derece katılımcı bir yönetim anlayışıyla sürdürüyor. Kendisine teşekkür ediyorum. İnşallah da tamamlayacaktır. Sorumlu olduğunuz için de yetkilisiniz. Belediyenin etkin denetiminin dışında bir süreçteyiz. Vatandaşımızın şikayeti var. ‘Senin yolcun benim yolcum’ veya ‘5 lira uzattım 3 lira gelmedi’ gibi amatör işlerde işi profesyonel ve medeni bir çalışmaya inşallah Başkan Zorluoğlu imza atacak. Süreç de bu doğrultu da ilerliyor. Son şekli verilecek. Bir an önce hayata geçmeli. Katılımcı anlayışla süreci yönetmenize rağmen hala itirazlar var. Halkımızı iyi yolculuğa kavuşturacağız. Görüşlerimizin alınmasından da ayrıca teşekkür ediyorum.” dedi.

KENT 17+1’E ALIŞIK DEĞİL

CHP Grup Başkan Vekili Turgay Şahin, Başkan Zorluoğlu’nun açıklamaları üzerine konuyla ilgili düşüncelerini paylaştı. Trabzon halkının 17 kişilik dolmuşlara alışık olmadığını belirten Şahin, “Trabzon halkı 17 kişilik dolmuşlara alışık değil. Bizim vatandaş sabırsızdır. Hemen binip gitmesini isteyecek. Onun için bu 17 kişilik minibüs şeklinden bence kaçınmamız lazım. Modernleştirmesi çok önemli... Bu araçların dizaynı çok önemli. İçerisindeki kullanıcı eğitimden geçmeli. Bu 17 kişilik minibüslerde biraz dikkat etmenizi rica ediyorum. Neden? Çünkü vatandaş onu beklemez. Alalım, çıkalım, demez. 9 kişilik minibüslerde karar kılırsanız bence çok daha iyi olur.” diye konuştu.

KARTLI SİSTEM DOĞRU SİSTEM

İYİ Parti Grup Başkanı Davut Çakıroğlu, kartlı sistemin çok yararlı olacağını belirtti. Çakıroğlu, “Bu konuda şahsen benim de önerim olacak. Ben bu kadar çok hattın olmasından yana değilim. Birçok hattın birleştirilmesinin daha doğru hamle olacağını düşünüyorum. Belediyenin düşündüğü, paranın tahsili noktasında kart sisteminin de doğru buluyorum. Büyükşehirlerde yapılıyor, Trabzon’da neden olmasın? 2 ortaklılık zor iken, 3 ortaklılık farklı sıkıntıları da beraberinde getirecektir. Buna da sonuç itibariyle bu işi yapan insanlarımızın çoğunluğunun hangi yönde irade ortaya koyduğudur.” ifadeleriyle düşüncelerini paylaştı. 

ESNAF İÇİN EN İYİ SİSTEMİ İSTİYORUZ

Trabzon'da dolmuş modernizasyonuyla ilgili süreç devam ederken Trabzon Otomobilciler ve Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, esnafın yararına olacak bir sisteme geçileceğini söyledi. Esnaf için mücadele ettiklerini belirten Usta, “Biz esnafın geleceğini düşünüyoruz. Esnafın gelir seviyesinin arttırılmasını düşünüyoruz. Bu şartlarda esnafın araba alacak durumu olmadığından, onlar üzerinde müzakere yapıyoruz. Mücadelemiz esnaf içindir.” dedi.

ZORLUOĞLU AÇIKLAYACAK

Kentte merak edilen yeni dolmuş modernizasyonuyla ilgili nihai açıklamayı Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun yapacağını ifade eden Usta, “Bizim için esnaf para kazansın, gelir seviyesi artsın da 2’li de olur, 3’lü de olur, 15’li de olur. Onda sorun yok. Onunla ilgili Başkan Zorluoğlu netleştirip, genel bir açıklama yapacak. Artık son sürece geldik. Başkan  önümüzdeki hafta bir açıklama yapabilir.” diye konuştu.

MARKA ÇALIŞMASI YOK

Sistemin açıklanmasının ardından araçların markalarının da kararlaştırılacağını ifade eden Usta, “Araçların markası ile alakalı hiçbir çalışmamız yoktur. Biz sistemle alakalı çalışma yapıyoruz. Esnafın hem refah düzeyinin arttırılması hem de gelir düzeyinin arttırılması ile alakalı çalışma yapıyoruz. Baştan beri söyledik, araç bizim için en son konuşulacak konudur. Araç ile ilgili o duruma geldiğimizde gerek durak başkanı arkadaşlar, gerek üyelerle beraber açık şeffaf bir ortamda görüşülecek ona göre karar verilecek. Biz ayakta yolcu almadığımız için Karayolları Trafik Kanunu söylemiş. “Ayakta yolcu almadığımız için zorunluluğumuz yok” Dolayısıyla biz bedavaları taşımayacağız. Kartlı sisteme geçilebilir. Başkanın o yönde açıklamaları var. “Kartlı sistem bu şehir için önemli” diye. Onun üzerine müzakere ediyoruz. Esnafın lehine olacak şekilde sonuçlandıracağız.” dedi.

HABER: Rabia MOLLAOĞLU/ Gültekin SADIKOĞLU

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
MUHİTTİN 1 hafta önce

bu ali̇ şentürk akçaabatı karıştırdı şimdi sıra trabzona mı geldi turan altuntaş ile birbirine ettiği hakaretleri ne çabuk unuttu şoför esnafı bu rantcılardan hala daha yakasını kurtaramadı

Avatar
Erdo 1 hafta önce

doktorları muayenehanelerinden dolayı nasıl vergilendirdiler ise dolmuşçularda acilen bu kapsama alınmalı. bu sektörde vergi ziyaı çok ama çok fazla. maliye bakanlığına duyurulur.

Avatar
ADNAN 1 hafta önce

si̇stem tamam oldu. sira zamma gelmi̇şti̇r artik. bu kadar gürültü boşa çikti. vatandaş gene dolmuşçuya mecbur edi̇ldi̇. deneti̇m mekani̇zmasinin i̇şeti̇lebi̇leceği̇ne de i̇nanmiyorum. dolmuş standardinda fi̇kri̇nden vazgeçen di̇ğer konularda söz sahi̇bi̇ asla olamaz.

banner108