banner114

Geçtiğimiz haftanın en önemli gündem maddelerinden biri Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın Değirmendere Kavşağı için somut adım atıldığını açıklamasaydı. Kanuni Bulvarı içinde yapılması planlanan Değirmendere Kavşağı şehir içi trafiğini ciddi biçimde rahatlatacak. Adı Değirmendere Kavşağı olsa bile büyük bir proje… Moloz Mevkiinden başlatılacak yeni yol şeridi Ganita’yı üçüncü tünelle geçip Çömlekçi’den Değirmendere’ye ulaşacak. Yine Erzurum yolundan (Deliklitaş’tan) tünelle gelen trafik akışı Değirmendere’den gelen bir kavşakla sahil yoluna bağlanacak. Projenin Kanuni Bulvarını yapan firma tarafından altyapısına başlandığı ifade edildi. Bakan Turhan’a ve proje takibinden ötürü Başkan Zorluoğlu’na teşekkür ederiz.

***

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden bir diğeri ise dolmuş dönüşüm sisteminin masaya yatırılmasıydı. Büyükşehir belediye başkanlığı öncülüğünde gerçekleştirilen toplantıya Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta’nın yanı sıra Ortahisar Belediye Başkanı A. Metin Genç’in de katılması projenin karar noktasına geldiğini gösterdi. Toplantıda 17+1 veya 12+1 sisteminden herhangi birine karar verilemedi. Toplantı geçtiğimiz hafta sonu yeniden gündeme gelirken şoför camiasının önemli bir kesimi dönüşümün bu şekline karşı. Özellikle dolmuş minibüs sayısının 730’dan 460’a inmesi benimsenirken; aradaki 270 plakanın tasfiye edilip edilmeyeceği soru işaretlerini beraberinde getirdi. 270 plaka ne olacak? Şoförler Odası Başkanı “Bu plakalar daha sonra ihtiyaç duyuldukça kullanılacak” diyor. Bunun anlamı süreç içinde 270 plakanın daha trafiğe sokulacağı anlamına geliyor. O zamanda karşımıza şöyle bir tablo çıkıyor. Dolmuşları büyütüp 10+1’den 17+1’e yükselttik. Sayıyı düştü,  gösterdik ama tekrar trafiğe verdik. Hal böyle olunca şunu sormak hakkımı: Her biri 1 milyon değerindeki 230 plakanın rantı kime gidecek?

***

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden biri de Trabzon nüfusunun arttı gibi görülmesine rağmen gerçekte vaziyetin iç açıcı olmadığıydı. Doğu Karadeniz bölgesinde Trabzon ve Gümüşhane’de nüfus oranları az da olsa arttı. Trabzon’daki artış sayısı sadece bin 300 olurken Gümüşhane’deki artış ise bin 800 civarında oldu.

Bin 200 ya da bin 800 insan artışı ne Gümüşhane’deki ne de Trabzon’daki göçün durduğunu göstermez. Geçtiğimiz günlerde Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Ahmet kurt Trabzon’un 10 yıl sonra bir yaşlı kentine dönüşeceğini söylemişti. İstatistiki verilere dayanarak ifade edilen bu keyfiyet halen Trabzon’un Türkiye’deki yaşlı nüfus açısından ilk 5’te olduğunu da gösteriyor. Genç nüfusun göç ettiği, belli yaşın üstündeki nüfusun yaşam yeri olarak seçtiği Trabzon, gerçekten bir yaşlı kentine doğru hızla ilerliyor. Bunun için bölgesel kalkınma bağlamında azda olsa sanayileşme şart. Yatırım Adası gibi projelerin hızla hayata geçmesi gerekiyor. Aksi takdirde tek başına turizm ne Trabzon’dan nede bölgenin diğer illerinden göçü durduramayacak. Turizm kenti, Trabzon ekonomisi rahatlayacak, tek başına Gayri Safi Milli Hasıla artacak. Yani vatandaş kazanacak ama göç durmayacak. Bu bağlamda özellikle siyasilerin ve STK’ların daha duyarlı olması gerekiyor. Trabzon nüfusu arttı başlıkları kulağa hoş gelse de kentin ve insanımızın geleceğini kurtarmıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner108