Bir eğitim öğretim yılına daha başladık.  18 milyon öğrenci, bir milyon öğretmen ders başı yaptı. Gerekli fiziki alt yapı, eğitim materyalleri, ücretsiz taşıma, ücretsiz yemek, ücretsiz kitap, yeterli derslik ve yeterli düzeyde öğretmen, sosyal yardımlar, evinde eğitim, okul öncesi ve engelli eğitimi gibi imkanlar çocuklarımızın ve  gençlerimizin hizmetine sunulmuştur.

Sorunlardan söz ederek başlamayı uygun bulmuyorum çünkü sorunlar hiçbir zaman bitmez. Hele böylesine büyük bir kuruluşun her zaman sıkıntıları olabilir. Önemli olan çözme iradesi, azimlilik ve süreklilik olmasıdır. Ancak uluslararası PİSA yarışmalarında öğrencilerimizin başarı derecesinin düşüklüğü nedeniyle başarının artırılmasına katkı sağlamak için “4C ilkelerinden” söz etmek istiyorum: 4C” , İngilizce “C” ile başlayan dört kelimenin baş harflerinden oluşmuş bir eğitim terimidir. Critical Thinking, Communication, Collaboration, Creativity. Eleştirel Düşünme, İletişim, İşbirliği ve Yaratıcılık becerileri. Pedagoklar, eğitimbilimciler 4C’nin okullarımızdaki başarıyı artıracağına inanmaktadırlar. 34 yılını eğitime vermiş, ülkemizin hemen her bölgesinde ve eğitimin her kademesinde görev yapmış, deneyimin sahibi bir kişi olarak aynı görüşü paylaşıyor ve eğitimcilerimizin 4C prensipleri üzerinde çalışmalar yaparak kendilerine bu niteliği kazandırmalarını tavsiye ediyorum. Düşünen, inceleyen, araştıran; sorgulayan, eleştiren, analiz ve sentez yapabilen, istekle bilgi peşinde koşan bir gençlik; (Critical Thinking)

Çevresiyle, ast ve üstleriyle, girip çıktığı her özellikteki sosyal ortamla, kitaplarla, doğa ile… Kısaca gereken her kesimle iletişim kurabilen, konuşabilen, anlaşabilen, diyaloglarını sürdürebilen bir gençlik; (Communication) Birlikte iş yapabilme, değişik düşünce, fikir, bilgi ve bulguları karmaşık bir motorun parçaları gibi birleştirerek uyum içinde, başarıyı paydaşlarla birlikte ortaya koyabilen bir gençlik; (Collaboration)

Var olanla yetinmeyen ve taklit ederek yaşamayan, daima yenilikler peşinde koşan, araştıran, geliştiren, üreten;  yeni konsept, yeni düşünce, yeni buluşlar peşinde olan bir gençlik.( Creativity)

Gençlerimize ve çocuklarımıza bu ortamı hazırlayacak olan bakanlık yetkilileri, onlara bu süreci yaşatacak olan ise öğretmenlerdir. Eğitimin mutfağı da okullardır. Eğitimin ve bilimin mutfağı olan okullarda çocukların ve gençliğin yapılandırılması, (eğitimi-öğretimi) için bakanlık ve eğitim kadrolarının, gösterilen hedefler açısından gözden geçirilmesi gerekir. Öte yandan öğretmenlik mesleğinin en saygın mesleklerden olduğu gerçeğini yeniden güncellemek; öğretmenlerin sorunlarına çözüm üreterek moral ve motivasyonunu artırmak gerekir. Yüz bine yakın öğretmenin 3600 ek gösterge verilince emekli olmayı düşündüğü bilgisi mevcuttur. 3600 Ek göstergenin bir an önce verilmesi, teşvik edici ve yararlı olabileceği gibi, boşalan kadrolara genç öğretmenlerin atanması yoluyla eğitim kadrosu gençleşmiş olacak ve atama bekleyen öğretmen adaylarına yeni iş kapısı açılarak sosyal ve toplumsal bir rahatlama sağlayacaktır. Vizyon sahibi, misyonun farkında olan, ufku geniş, işine gönül vermiş, fedakar ve yetişmiş kadroların iş başında olması, fiziki ortamın uygunluğu ve sistemin işlerliğinin bu ölçülere uygunluk bakımından tepeden tırnağa taranarak eğitimde liderlik anlayışının yaygınlaştırılması arzusu ile, Başarılı bir eğitim öğretim yılı diliyorum.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Osman BAYRAKTAR 4 hafta önce

aynen katılıyorum.

banner89