Edip Sevinç, başarılı bir işadamı olmaktan önce önemli fikri birikime sahip, çağı doğru okuyabilen bir isim… Gençlik yıllarından itibaren bir dava mensubiyeti bulunan birisi…

Edip Sevinç’le yeni eğitim sistemini ve diyanetin merkezi vaaz sistemini konuştuk.

Öztürk: Eğitimde yeni ve önemli adımlar atıldı. Test sistemli eğitimden vazgeçiliyor. Yeni eğitim sistemi nasıl yorumlanmalı?

Sevinç: Bu bir devrim. FETÖ’nün getirdiği ve bilmem kaç nesli mahveden Test Sistemi’nin çöpe atılması bir devrimdir.

Öztürk: FETÖ, Test Sistemi’ni bilinçli olarak mı getirdi?

Sevinç: Evet… Test sistemi olacak ki öğrenci dershaneye yönelsin. Dershane ve test sistemi öyle bir sistem oluşturdu ki bu artık okulda öğrendiğin bilgi ile hiçbir alakası yok. Bu bir bilmece bulmaca bir takım yöntemlerle beraber ancak bunların altından çıkılabiliyor ve dershanede oluşturulan soru bankaları orada verilen eğitim ve sorulan soru o öğrencinin oturup ta o dersi çalışıp da o metinleri öğrenebileceği şeyler değil muhakkak oraya yönelmesi lazım. Bunların hepsi başından beri anlaşmalıydı. Böyle olduğuna emin olabilirsin.

Öztürk: Dünyada 40’ı aşkın ülkeyi gezdiniz. Kimine defalarca gittiniz. Yalnız ticaret ile ilgili değilsiniz. Merakınızın sosyal ve siyasal ve kültürel alanda da olduğunu biliyoruz. Eğitim sistemlerini incelediniz mi?

Sevinç: Finlandiya’da liseyi bitirip de üniversiteye gidecek olan öğrenci sene sonu bizim okuduğumu zamanlardaki gibi orta son ve lise sonda sınava giriyorduk yazın onun gibi. Sorulan soruyu söylüyorum sana. Karl Marx Almanya’da yetişmiş İngiltere’de icra-i faaliyet etmiş ve dolayısıyla batı Avrupa’nın bir filozofu olup da teorisini  burada kurmuş olmasına rağmen marksizm neden Rusya’da başarıya ulaştı da batı da ulaşamadı? Bunu gözlerimle okudum bu Finlandiya’da sorulan soru. Ben Trabzon Lisesi’ni 1969 yılında bitirdiğimde cebir sınavında iki bilinmeyenli bir denklem sordular parametresi olan. Bu iki bilinmeyenli denklemin parametresini bul, eşitsizlik grafiğini çiz, o parabolü filan çiz tam bir buçuk sayfa sürüyor bu sorunun cevabı. Santim santim nasıl yaptığını göstereceksin. Ben Trabzon Lisesi’nde ikinci sınıftayken kompozisyondan kalan bütün derslerden kalmış oluyordu. Şimdi benim şuandaki üniversite mezunları ve şuan öğrenci olanlar dâhil bir mektup yazıp meramını anlatabilir mi? Yazıları okunmuyor bırak mektup yazmayı!

Öztürk: Peki teknik olarak bugün ki nesil, bizim o dönemde yetişenlerden daha ilerde değil mi?

Sevinç: Kesinlikle daha ilerde değildir hiç bir şey bilmiyorlar. Ne sosyal konularda ne siyasal konularda ne aktüel konularda… Teknikte çok daha kötüler. 4 işlemi bilmiyorlar. Çarpma, çıkarma, bölme, toplama bunları dahi bilmiyorlar. Zaman zaman yapılan sokak röportajlarından bunu görüyoruz. Sadece bilgisayar kullanmada ilerdeler o da oyun oynamada. Bilgisayarı, bilgi sayma noktasında da yoklar. Oyunlarda, chatlarda, emojileri göndermekte ya da bir takım böyle bilgisayar hile ve atraksiyonlarında uzmanlar.

Öztürk: AK Parti’nin 15 yıllık iktidarının bu devresinde attığı bu adımı çok önemsiyorsunuz. ‘Devrim’ diye nitelendiriyorsunuz öylemi?

Sevinç: AK Parti değil, Türkiye Cumhuriyeti Devleti müdahale etmek zorunda kaldı. Bakın tekrar ediyorum. Fen eğitimini kaldırıp sosyal bilimler eğitimine geçmek lazım. Ben bir makine mühendisi olarak konuşuyorum.

Öztürk: Öğretmenler ne diyor? Eğitim camiası acaba ne düşünüyor?

Sevinç: Öğretmenler, öğretmen olmaktan çıkmıştı. Artık öğretmenler öğretmen olduklarını hatırlayacak. Öğretmenler gerçek kimliklerini kazanacak.

Devam edecek…

Pazartesi günü ikinci konu…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.