Trabzon çoğu kez kendi yağıyla kavrulan, kendi dünyasını oluşturan,  eksileri ve artılarını tartışan bir kent. Projesini kendi üretir, peşine düşer… Sonuç alır almaz… Sorunlarını kendi belirler, çözüm önerileri sunar… Sonuç olur olmaz… Dinamik bir kent ve tartışmayı fazlasıyla yaşar.

Son dönemin en önemli gündemi turizm… Kentin kalkınmasında birincil durumda…  Turizm konusunda STK’lar devletin ve siyasetin önünde gidiyor. Tam 5 kez turizm sempozyumu yaptı. Turizmi enine boyuna tartıştı. Söylenecek ne varsa masaya getirdi. Siyaset ve Valilik bu yürüyüşün gerisinde kaldı. Paraya taalluk etmeyen meselelerde bile üzerine düşeni yapmadı. Bize göre giden valimiz Abdil Celil Öz, Trabzon’da turizm olayını yeterince kavrayamadı.

***

Trabzon Turizm İl Müdürlüğü uzun süre boş bırakıldı. Aylar sonra turizmin başına işi bilen, sahada tecrübeli, dinamik bir isim atandı. Ali Ayvazoğlu bizi umutlandırdı. Daha ilk günde Ayvazoğlu’na inandık. Dün KATİD toplantısında turizmcilere Sümela’yı anlattı. Yalnız biz değil turizmin tüm tecrübeli isimleri de hayran kaldı. Turizmde önemli isimlerden biri olan Zorlu Otel İşletme Müdürü Ali Şahin bakın Turizm İl Müdürü’nün Sümela sunumunu nasıl yorumladı:

“KATİD olarak Samsun, Rize, Gümüşhane ve Trabzon olarak bizler gerçekleştirilen toplantıdan çok memnun kaldık. Yeni İl Müdürümüzün turizmin içinden gelen bir isim olması çok önemliydi. Özellikle de kokartlı rehberlikten gelen bir isim olması hem sektöre hem de şehre önemli katkılar sağlayacaktır. Sayın Ayvazoğlu’nun konulara bakış açısı ve çözüm önerilerine yaklaşımı takdire şayandır. Özellikle 5 gruba Sümela Manastırı ile ilgili yaptığı sunum tek kelimeyle dört dörtlüktü diyebilirim. İnanıyorum ki bizler de dahil turizm sektöründeki hiç kimsenin Sümela Manastırı ile ilgili bir kaygısı kalmadı. Çünkü Sümela Manastırı’ndaki restorasyon çalışmalarını izlerken bizlere oldukça detaylı bilgiler sundu. Bu sunum ve anlatımlardan Sümela’nın kapalı olmadığını gördük ve anladık, Sümela seyir terasları ve yaşanabilir vadisi ile hayatta. Bunu turizmciler bu toplantılarda aldı. Artık gerisi biz turizmcilere kaldı diyebilirim.”

Turizmcilere turizmi anlatan ve herkesin ‘Kapalı’ olarak nitelendirdiği Sümela’nın gerçekte kapalı olmadığını izah eden İl Müdürü Ayvazoğlu’nun hemen tüm turizm destinasyonlarında pratiğe dönük projeleri var. Bu projeleri hayata geçirecek iradesi de var. Lakin toplumla buluşması ve sinerji yaratması lazım. Turizm İl Müdürü Ayvazoğlu yürüyüşünü turizmden yüksek beklentisi olan esnafa, işadamına, basına velhasıl herkese anlatmalı. Turizmle kalkınmayı hep beraber sahip çıkarsak başarabiliriz.

Görüyoruz ki Ayvazoğlu çalışmalarını anlatamıyor. Zannediyoruz ki bürokrasi Ayvazoğlu ve onun gibi dinamik müdürleri kıskaca alıyor. Dillerini bağlıyor!

Suriyeli dilencilerle ilgili bilgi almak, kamuoyunu bilgilendirmek istiyoruz ama yetkililerin konuşma yasağı var. Yetki Vali Bey’deymiş.

Turizmle ilgili ayrıntı almak, moral vermek, öneri getirmek, ne yapıldığını bilmek ve aktarmak istiyoruz ama konuşma yasağı var. Yetki Vali Bey’deymiş.

Sosyal Hizmetlerde hangi atılımlar yapılmış bilmek ve kamuoyu ile paylaşmak istiyoruz ama konuşma yasağı var. Yetki Vali Bey’de.

Milli Eğitim, Çalışma v.s. Tüm konuşma yetkileri Vali Bey’de…Müdürler yazıp yollayacak! Vali Bey açıklayacak!  2000’li yılların bile gerisinde kalan bir uygulama… 1980’li yılları hatırlattı.

 

Biz Sayın Vali’nin bu uygulamayı kaldırmasını bekliyoruz. Kentin sorunlarını birinci elden ve işin içindeki idareciden öğrenmek ve aktarmak bir sinerji meselesidir. Hem başarıyı artırır hem toplumu işin içine katar, heyecanı her kesime yayar.  Yaşadığımız şehirde ne olup bittiğini haftalık, aylık değil günlük olarak bilmek ve toplumla paylaşmak istiyoruz. Sayın Valimiz Yücel Yavuz’dan bu bağlamda söz hakkını il müdürleri ile paylaşmasını bekliyoruz. Aksi halde işlerin nasıl yürüdüğünü kimse bilmiyor ve sanki işler yürümüyor gibi görünüyor. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.