Başbakan Binali Yıldırım, beraberinde bazı bakanlarla Trabzon ve Rize’de incelemelerde bulunacak. Ovit’te ilk ışığı alkışlayacak. Başbakan Yıldırım aynı zamanda Trabzon’da birtakım temaslarda bulunacak.

Başbakan Yıldırım, geçtiğimiz hafta Erzincan’da yaptığı açıklamada Erzincan-Trabzon Demiryolu’nun yapılacağını, demiryoluna Trabzon-Batum arası demiryolunun da ilave olacağını duyurdu. Elbetteki bu taahhütler önemli ve sevindirici. Lakin 4-5 yıldır gündemde ve bugüne kadar verilen sözlerin dışında hiçbir gelişme olmadı. Daha önce 2018 yılı yatırım programına alınacağı kaydedildi ama o noktada da hiçbir adım atılmadı. Halbuki Orta Anadolu, Marmara, Ege ve Akdeniz hızlı trenle tanıştı. Doğu Karadeniz henüz tren sesi duymadı. İşte bu noktada sivil toplum örgütlerini daha etkin olmaya çağırıyoruz. Özellikle Demiryolu Platformu, Başbakan Binali Yıldırım’dan mutlaka yatırım tarihi almalı. Erzincan-Trabzon demiryolu ihalesi 2017 yılı yatırım programına mutlaka alınmalı.

***

Başbakan Binali Yıldırım’la birlikte Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan da Trabzon’a geliyor. Arslan’a Trabzon gibi orta büyüklükteki bir kentte yaşanan trafik sıkışıklığı anlatılacak. Edindiğimiz bilgilere göre Kaşüstü, Yıldızlı ve Değirmendere kavşaklarının 2017 yılı başında ihalesi için söz alınacak. Bugün Trabzon trafiğinin çözümü 4 kavşaktan geçiyor. Kaşüstü, Değirmendere, Çömlekçi ve Yıldızlı kavşakları…

Üç kavşağın yapımı için Ulaştırma Bakanı’ndan taahhüt alınınca geriye Çömlekçi Kavşağı kalıyor. Çömlekçi Kavşağı ile ilgili bize ulaşan bir görüşü kamuoyu ile paylaşmak istiyoruz. Bu arada Büyükşehir Belediye Başkanının da değerlendirmelerine sunuyoruz.

KTÜ’den yazan ve isminin yazılmasını istemeyen öğretim üyesi bakın Çömlekçi Kavşağı sorunuyla ilgili nasıl bir çözüm öneriyor. Bize şematik olarak atmış olmasına rağmen, kolay anlaşılır olduğundan şemaya yer vermiyoruz.

“Sayın Ali Bey… Trabzon ve bölgenin sorunlarına gösterdiğiniz olumlu yaklaşıma hem teşekkür ediyorum hem de bu sorunu size iletiyorum. İnanıyorsanız lütfen çözümüne yardımcı olunuz.

Çömlekçi’de aslında kavşağa ihtiyaç yok. Kavşağı biz icat ettik. Eskiden trafik sorunu olmadığı için önemsenmedi. Ama artık ihtiyaç olmadığı görülmeli ve mesele çözülmeli. Değerli Ali Bey… Çömlekçi Kavşağına a) Liman’dan b) Meydan’dan (Yani Taşbaşı’ndan) giriş yasaklandığında kavşak ortadan kalkıyor. Liman’ın diğer kapısı çıkışlar için kullanılabilir. Liman’a girişte araçlar Çömlekçi’den yine girsin. Meydan’a yine Taşbaşı’ndan çıksın. Ancak Meydan’dan ve Liman’dan Çömlekçi kavşağı yönüne giriş olmasın. Yine Değirmendere’den giden araçların Çömlekçi’den dönüşüne izin verilmesin. Aynı şekilde Batı istikametinden gelen araçlara da Çömlekçi’den dönüş izni verilmesin.  Değirmendere’de ve Moloz’da zaten kavşak var. 1.5 km arayla ikinci bir kavşak olmasın. O araçlar İtfaiye Kavşağı’ndan veya Moloz’dan dönsün.

Sabahları ve akşamları sıkışan trafik Batı’da bazen Ayasofya’ya, Doğu’da ise Erzurum kavşağına kadar uzanıyor.  Ali Bey… Hiç olmazsa trafiğin yoğun olduğu sabah ve akşam saatlerinde bu öneri uygulansın. İnanın uygulanabilir olduğu anlaşılacaktır. Saygılarımla.”

***

 

Bugün /yarın Trabzon’un biri demiryolu, diğeri kavşakları olmak üzere iki sorun STK’ların ve siyasilerin hamlesini bekliyor. Meselelerine sahip çıkan böylesi iradeye teşekkür ederiz. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.