Trabzonda nedense hiç bir iş hakkıyla ve güzel yapılmıyor.İşler hep Trabzon tarih-kültür-sanat-folklor ve coğrafyasına aykırı yapılıyor.Demek ki emanet emin ellerde değil..Bunlardan biri de Osmanlıca tarihî Trabzon kayıtlarında geçen Trabzon Ayasofya camii ve kulesi..1953-1963 yılları arasında İngiliz mimar papaz David’in Ayasaofyanın içindeki sıvayı dökerek haç resimlerini açığa çıkartmasıyla camilikten çıkan ,müze yapılan –Osmanlı tabiriyle-“Ayasofya Camii Şerifi(Bakınız Trabzon Sâlnâmeleri)”sonradan yine cami yapıldı amma restore edenler tarafından iyice aslından uzaklaştırılıyor.Resimli camiliği de hakkıyla işe yaramıyor.Zira ,Trabzon Ayasofya Camii Şerifi Güneyindeki eski mihraplı bölümden camiye açılmadı.Bir göz geriden mihraplandırılarak uyduruk bir şekilde cami ortamına kavuşturuldu.Buna rağmen Fâtih devrinden kalma Hilâli yine üzrindeki kubbesindedir.Fakat yanındaki Selçuklu deniz Feneri kulesinin Hilâli yerinde yoktur.Çünkü:o zamanki cami mütevelli heyeti tarafından alınarak Yeni Fâtİh Camiine takılmıştır.Bu tarihe aykırı bir uygulamadır.Fâtihin kemiklerini sızlatmaktadır.Buraya asırlar evvel sadece bir yapancı(Erzuruma giderken Trabzona uğrayan İspanyol elçisi Clajivo,sadece bir yabancı “Çan kulesi” demiştir.Halbuki burası Selçuklu deniz feneridir.Gözetleme kulesidir.Selçuklular ta 12.Asırda Trabzonu almışlardır. Tarihlerde var.Fakat sonradan tekrar yabancıların eline geçmiştir.Sonra Fâtih gelip fethetmiştir. Kuleye de Hilâl taktırmıştır. Buna göre şimdi burayı restore edenler Yeni Fâtih camiindeki orijinal Hilâli alıp getirip bu Ayasofya kulesine takmaları lazımdır.Yeni Fâtip Camiine ise Bakırcılar çarşısından aynısını alıp takmaları lazımdır.Asıl iş budur.Kaç aydır Kule restore edilmektedir.Hilâl yerine halâ takılmadı.Er- geç takılacaktr.Takılması gerekir.Takılmaması Trabzon tarih ve ve Kültürün aykırıdır.Trabzon Valimize,Belediye Başkanlarımıza ve İl Kültür ve Turizm Müdürümüze duyurulur.Ayasofyanın kuzey tarafı üstüne bir yeni çatı getirilmektedir.Bir açıklama yapılmadığı için ne olduğunu anlamış değiliz.Ben oranın imamı olan rahmetli babam Muhammed Şefik YAZICI Hoca Efendiyle orada on sene durduğum için bilir kişi olarak bu tutarsız durumlara dikkat çekerek düzeltilmesini istiyorum.Asıl davacı tarih ve Vatandır.Fâtihtir.Bu hiç unutulmasın.Kendi kendine gelin güvey olanlar Trabzon tarih ve kültürünü,tarihi eserlerini asla aslına rücu’ ettiremiyorlar.Hayıflanışımız bundandır.Bazı kimseler gibi bazı kimselere yalakalık yapmıyoruz.Tarih ve Tarihî eser ortada.
Makale Yazısı-
AYASOFYA CAMİİ ŞERİFİNİN RESTORE EDİLEN KULESİNİN ÜZERİNDEN ALINIP YENİ FATİH CAMİİNE TAKILAN TARİHÎ HİLÂLİ NE ZAMAN YERİNE TAKILACAK?
Trabzonda nedense hiç bir iş hakkıyla ve güzel yapılmıyor.İşler hep Trabzon tarih-kültür-sanat-folklor ve coğrafyasına aykırı yapılıyor.Demek ki emane...
Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.